onsdag 28 oktober 2009

Min inre husmor


Så fort vinterns mörker lägger sig över mig kommer julkänslan ganska snart. Jag känner hur min inre husmor tittar fram och har ett behov av att pyssla och städa! Julen är min favorithögtid. Då bakar jag, pysslar, dekorerar och är allmänt glad. Förra året bakade jag saffransbröd, pepparkakor (från grunden hör och häpna), saffransbiscotti, knäck, marsipanfigurer (de kan man inte baka, men man gör dem iaf :D) och en massa annat. Då spenderade vi ju julen i New York så jag skeppade över godsakerna dit.

I år har jag köpt Allers jultidning för extra mycket pyssel (min inre tant kommer också tydligen fram!), som jag förmodligen inte kommer att hinna göra. Men det är tanken som räknas! Jag kommer att lägga ut lite tips så småningom.

Jag gillar att tända ljus i mörkret på morgonen och äta en god pepparkaka och lite kall mjölk. Det är äkta julkänsla!

1 kommentar:

Mina jag och du sa...

Det bästa sättet för att få mig att börja städa är att slänga på lite julmusik, då jävlar gnor jag järnet ;)
Åh, är det allers som är ute i butik nu som har massa härligt julpyssel? ME LIKE!! :)
Jag är också sardin på julen ;) hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...