lördag 31 oktober 2009

Så var den dagen över...

Dagen var händelserik. Jag brukar alltid gå upp klockan 7 på helger. Sovmorgon!
Annars är jag uppe klockan 6. 7 är så där lagom. Sover jag längre än till 7, då är jag trött hela dagen istället. Är jag uppe vid 7 får jag lite tid för mig själv.
Jag tar bort ludd ur naveln eller viftar på tårna - ni vet - sånt man inte hinner med annars.

Sedan brukar jag titta på "Biggest Loser" klockan 8.10 lördag och söndag. Bara för att se vem som blir mest mobbad denna vecka och vem som är veckans fetto (den som gått ned mindre än 5 pounds typ). Samtidigt dränker jag mina sorger i lite flingor och mjölk.
N brukar vara uppe med mig då. Hon gillar inte att titta på TV, men hon drar mig gärna i håret så att jag inte somnar medan jag tittar...Det uppskattas av en trött mamma.

Idag var det ju en speciell dag. Halloween! Vi firar mer för varje år. Förra året var N inte så gammal. Då firade vi inte alls. Vi hade inte ens koll på att det var den 31 oktober man brukade fira (fast det är samma datum varje år). I år karvade vi en pumpa som ingen kan se eftersom den sitter på balkongen, på en stol, bakom skyddet. Men vi kan se den!
Dessutom fick N en häxdräkt som hon hade på sig efter mycket om och men. Tydligen kliade den i midjan, den var läskig, hade inga prinsessor på den etc...men sen gick det. Allt utom hatten, för den gick lätt att ta av.

Vi gick hem till mor min och gick vårt första trick or treat. Det var roligt! Dräkten var mycket uppskattad. Och N fick godis! Sitt första! Sen satt hon på en liten träkista i mammas vardagsrum och käkade godis för fullt. Hon fick också söta små hårmokafjonger som hon ska ha i sitt hår. Då slipper hon slita ut mina hårclips när hon ser dem. Jag börjar bli flintskallig. De är säkert!
Vi fikade och sen gick vi hem. Vi hade en skypedate med Ns farmor som ville se dräkten. Hon var mycket imponerad!

När N sov (eller skulle sova iaf. Mycket sova blev det inte) gick jag ned på stan (mellan tvättmaskinen och torktumlaren, jag simultanjobbar ibland. Passar på att gå på stan under tiden jag tvättar) och bytte ut tröjan som jag köpte som var för stor.

Jag provade lite annat som var på rea, men jag hängde tillbaka dem igen. När jag väl var framme vid kassan hade två extra tröjor smugit sig ned i shoppingbagen! Hur hade de hamnat där?

Jag sparade i alla fall 250kr! Så mycket rea bidde det. Det är sjukt hur mycket man kan spara på att handla ibland ;)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...