torsdag 29 oktober 2009

Soft

I morse gick vi till öppna förskolan och lekte lite. Det var roligt att se barn som jag senast såg på mitt påsklov, de hade vuxit så mycket!
Sedan var vi på banken och efter det gick vi till ett fik för att fika. När jag höll på att betala sprang N omkring och busade. Så fort jag vände ryggen om hörde jag
- Men oj!
Då får jag syn på min dotter som i ett obevakat ögonblick sprungit fram till någon annans bord och lagt fingrarna i hennes bakelse. Pinsamt! Jag bad om ursäkt, och hon var helt okej med det. Jag såg att hon själv hade fyra barn, vilken tur!

På eftermiddagen fick jag någon timme för mig själv att gå på stan och shoppa lite kläder till N. Hon växer som ogräs och behöver nytt. Hennes pyjamasar räcker bara till knäna nuförtiden. Känns lite fattigt att knata omkring i det.

Jag hittade också två tröjor till mig som jag köpte utan att pröva. Den ena var stor som ett hus när jag testade hemma så den får jag byta in imorgon. Den andra passade bättre.

Dessutom karvade vi ur pumpan jag köpte tidigare. Den blev jättefin (bild kommer senare). Nu står det på balkongen och lyser upp tillvaron.

Ha det gött!



Utsikt från svärmors lägenhet i the Bronx.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...