fredag 11 december 2009

Dop och julpyssel

Imorgon är det dop för min lilla systerson. Tiden går himla fort! Efter dopet ska jag ut till pappa min. Syster J (har jag nämt att jag har 6 syskon? C, E, M, J, K, P) har dragit ihop lite familjejulpyssel så här till jul. Det ska bli roligt. Lite marsipanbak och glöggpimpel. Inte helt fel. Och på söndag är det premiär: mitt första PEPPARKAKSHUS! Det ska bli oerhört spännande. Har ni några nybörjartips mottages detta tacksamt. Jag kommer ihåg min pappa och min styvmamma en jul. AL (min styvmamma) hade bakat hela kvällen och fixat iordning delar till pepparkakshus. Min käre pappa skulle flytta en burk med rödbetor...locket satt inte fast ordentligt. Ni kan ju gissa slutet. Pappa var uppe halva natten för att göra ett nytt litet hus. Så: inga rödbetor i närheten. Check.

2 kommentarer:

Sisters sa...

skumt! jag hade för mig att det var tvärt om!:P att pappa bakade å a-l spillde sylt!

Trillingnöten sa...

Lol, jag är ganska säker på att det var tvärtom...vi får undersöka saken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...