lördag 26 december 2009

Ho ho ho

Oj, då var julen lite över. I år har julen varit himla lugn och perfekt. Först firade jag ju julen i New York 2005-2006. Ja, det blev inte mycket firande eftersom de som jag bodde hos inte firade jul...2007 föddes ju vår dotter en vecka innan jul. Och vi var tvungna att åka till BB två gånger på den veckan eftersom hon inte gick upp i vikt först. Det var stressigt. Förra året reste vi ju till New York och bodde hos svärmor och det är ju stressigt att först resa långväga med bebis och sen bo hos någon annan. I år däremot var det lugna gatan.
Vi hade tid att förbereda maten ordentligt och bara vila. Så i onsdags firade vi med mor och syskon. Vi åt mat så det sprutade ur öronen. Mycket trevligt. R hade gjort sin pepper pot och jag hade bakat lite gött.
N fick kläder och hon fick syn på en T-shirt som var lite för stor, den var mer som en klänning, cch började skrika "Ååååååh, ååååh!". Hon började dra i sina egna kläder för att ta på sig T-shirten. Så den fick hon ha på sig givetvis.
I torsdags var vi hos syster C med pappa och åt lika mycket mat då. N fippade ut lite. Hon sover ju inte ordentligt. Hon kan ligga vaken från sju på kvällen till tolv och snacka för sig själv. Vi är allvarligt oroade att hon kan "see dead people". Ibland står hon i sängen och pekar och domderar ut mot rummet. Precis som att hon har nån armé där ute.

Igår, på juldagen, var vi ensamma och firade lite amerikansk jul. Vi öppnade våra julklappar på morgonen och sedan slappade vi hela dagen. Skypade med svärmor och svåger en stund. N lekte med sin spis och sina städgrejer. Mycket populärt.
Jag testade min nya stegmätare :) Yay. Sena åt vi middag. Amerikansk stuffing, skinka och deviled eggs. Och på kvällen blev det ostbricka med körsbärsvin. What? tänker ni då? Ja, vuxenpoängen räknas in. Jag kan inte dricka vin egentligen, men fick i mig ett glas i alla fall.
Idag börjar allvaret. Måste sluta med matorgierna!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...