onsdag 2 december 2009

Man vet aldrig vad som händer

När man har en bil som min vet man aldrig vad som händer från dag till dag. Det är lite spännande så.
I morse till exempel. Jag hade inte låste bildörren för jag vet att den inte går att öppna om det fryser till. Men när jag kom ned till bilen gick det i alla fall inte att öppna. Den rörde sig inte ens. Inte en millimeter. Bakdörren var också låst så den kunde jag heller inte öppna. Istället fick jag klättra genom bakluckan, låsa upp bakdörren och liksom sparka upp den med våld eftersom den också frusit fast.
Det var steg ett. Steg två blev att gå igenom bakdörren och hänga fram till framsätet för att sätta nyckeln i tändningen och starta bilen så den blev varm.
Därefter skrapade jag rutorna och efter en tio minuter kunde jag så äntligen bända upp framdörren och sätta mig.
Detta händer varje vinter. Ibland får jag klättra genom bagageluckan och in till framsätet för att alls komma till jobbet. Det går ju bra nu.
Värre var det när jag var i åttonde månaden och klättrade genom bakluckan. Det var tider det.

3 kommentarer:

Ida sa...

Hehehe, bild tack nästa gång hahahah

Tove sa...

Haha, tur du har kombi och inte sedan, för då hade jag asgarvat :D hehehehe

Trillingnöten sa...

Ida: bild kommer nästa gång! Jag riggar upp kameran kvällen innan så den kan ta lite snygga bilder :p

Tove: Tack för ditt stöd, hahahaha. ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...