fredag 22 januari 2010

Fredag

Fredag! Fredag! Fredag! Jag behöver fredagar. Jag behöver helger. Jag behöver en paus från jobbet. Jag behöver umgås med min familj. Jag behöver ladda mina utarmade batterier. Tro inte att jag inte gillar mitt jobb. Absolut. Men det är intensivt. Vissa dagar hinner jag knappt äta lunch. Och jag har pedagogisk lunch. Jag hinner ofta inte äta ett mellanmål vid två som jag borde eftersom jag har rastvakten då. Då hinner man kanske trycka i sig ett litet äpple mellan "Gå ned därifrån annars kan du bryta nacken!" och "Det är inte 20 plusgrader, det är 20 minus. Ta på dig jackan!" Man får vara lite av varje som lärare. Rastvakt, administratör, diplomat och förmedlare, diktator, kurator - samtidigt. Ett väldigt varierande jobb med andra ord. Jag hoppas ni får en fantastisk fredag själva! Njut!

2 kommentarer:

my sa...

Haha. Känner igen mig allt för väl!

Hoppas du får en skön helg så du kan ladda batterierna för att rädda fler barn från att bryta nacken nästa vecka. ;)

Saltistjejen sa...

Ha en riktigt fin helg!!!
kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...