måndag 11 januari 2010

Mangoglass

För att ha det lite mysigt igår kväll passade jag på att göra en mangoglass. Mycket enkel att göra och mycket god:

300gram fryst mango i bitar (finns färdigt på affären)
250gram kesella
200gram färskost (typ Philadelphia)
3 dl florsocker
1 tsk rivet citronskal

Bland allt i en mixer och servera genast. Gärna med rån eller nåt kex.
Jättegott och så himla lätt.
Jag funderar på att göra som min vän Tove och starta en receptblogg också. Jag har så många bra recept som jag vill dela med mig av. Vi får se :)

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Låter så gott!
Och ang ditt förra inlägg. Vad bra att du ringde! Jag tror ett sådant samtal gör stor skillnad. För både dig och hon som satt i andra bilen. Att visa att man faktiskt bryr sig. Och att få prata om händelsen.
Skönt att höra att maken är bättre också!
Kram!

Trillingnöten sa...

Saltis: Ja, verkligen! Det är så det känns. Att man får prata om det och bry sig om. Det hjälpte verkligen för under lördag och söndag mådde jag pyton, men nu är det mycket bättre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...