torsdag 21 januari 2010

Trött

Idag är en tröttismorgon. Det är torsdag. "Nästanfredag"="nästanhelg". Hurra!
Igår var en kall, men rolig dag ute. Vi var ute halva dagen i alla fall och vi grillade korv. Det har jag inte gjort på år och dar så det var roligt.
Sedan hade vi en kort rast där barnen var på fritids (utan fritidspersonal) och sedan var det dags för lektioner. Jag gick till fritids för att se hur det var ställt och jag fick spel helt enkelt. Inte ett monopolspel utan ett psykbryt. De hade lämnat kläder, skräp, pingisracket och en massa annat i en salig röra. Rektorn var där och började städa upp men jag skrek HELL NO! och marscherade till eleverna och bad dem städa upp innan jag gjorde nåt olämpligt (kanske inte riktigt i dessa ordalag, men iaf). Till slut var stället städat av de som hävdade att de minsann var oskyldiga. Visst är det konstigt? Att ingen aldrig någonsin gör nåt? "Jag har inte ätit godis, jag har inte druckit den där festisen". Jag undrar vem det egentligen som gör allt? Finns det en liten hustomte vars enda uppgift är att förstöra för mina stackars elever? Jag börjar nästan tro det nu.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...