fredag 29 januari 2010

Värt allt slit

I tisdags när jag passerade förskoleavdelningen på jobbet, hälsade jag på en liten tjej som höll på att klä på sig. Hon är väl en så där 3-4 år- Jättesöt. När jag passerade hörde jag henne säga hej och sen nåt mer. Jag hörde inte riktigt så jag frågade igen. Då hör jag att hon säger:
- Du har så vackra ögon D!
Visst blir man lite rörd och glad när man hör sånt. Och från en sån liten.

Förutom det är jag helt förundrad. Hur i hela friden lärde sig mina ettor att läsa? Jag som hade en sån panikångest i augusti över just detta med läsinlärning. Nu läser 3 av 4 helt utan problem och snabbt går det i utvecklingen. Barn är ju himla fantastiska! Det bara händer. Det bästa med att jobba i en åk 1-3 är att man ser resultaten så tydligt. Ja, och sen får man ju höra en massa roliga kommentarer på det mesta :)

1 kommentar:

my sa...

:) Klockrent!

Jag vikarierade som musiklärare för åk 1-3 i går. Jag ser alltid fram emot det med skräckblandad förtjusning... :P Men i går var de underbara!

Du borde dock ha medalj som klarar av att göra det dag efter dag efter dag. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...