måndag 25 januari 2010

Vattenintag

Igår drack jag mer vatten än jag brukar göra om dagarna. För vatten är bra och utan det kan man få ont i huvudet. Det är ju inte bra. Så jag drack ett glad här och ett glas där. Sen gick jag på toa här och toa där. Det kändes som 56 gånger ungefär. Min man hävdar att det snarare var 6. I alla fall var det mer än vanligt. Dessutom var jag tvungen att gå upp 30 minuter tidigare i morse eftersom jag var så pinknödig. Inte roligt. Jag ska sluta dricka. Eller hålla mitt intag måttligt. För när jag jobbar är det en halv kilometer till personaltoan. Att lämna 10 skrikande små apor i ett rum utan tillsyn är inte att föredra.

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Knepet är att inte dricka för mycket åt gången!!
Haha, en gång för många år sedan var jag ute och paddlade med kompisar. Det enda vatten vi fick med oss var från en brunn där saltvatten läckt in så det sk färskvattnet smakade gammal treo! Uäääärrrk! Då fick jag veta att kroppen tar upp en viss mängd per 20 minuter så mer än det skulle vi inte behöva dricka eftersom överskottet bara kommer ut. Nu minns jag itne exakt vilken volym per tidsenhet det handlade om men det kan du säkert googla fram! :-)
Drick inte mer än den så slipper du bli så kissnödig hela tiden men ändå få i dig tillräckligt för att slippa huvudvärk! :-)
Ha en fin vecka!
Kram!

Trillingnöten sa...

Saltis: Men tack för tipset! Det ska jag googla omedelbart! För jag orkar inte springa på toa en miljon gånger i timmen...det är inte jag och det har jag inte tid med :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...