söndag 28 februari 2010

Melodifestival sista deltävlingen

Well, vad ska man säga? Fruktansvärda bidrag i varje deltävling och vem är det som väljer ut dessa enormt fula scenkläder? Christer Björkman? Kommer ni ihåg den där jackan han hade på sig i första programmet där han förklarade krig? Nu har de kopierat denna och gett till bland annat Py Bäckman (aka Ozzy), Peter Jöback och Neo (plus till några andra i de första tre deltävlingarna).
Förra veckan presenterade värdarna en låtaskrivare som tydligen varit med och skrivit TIO av årets bidrag. Finns det verkligen INGEN annan som kan hjälpa till med att skriva låtar? Inte undra på att bidragen känns urvattnade och tråkiga. Det är alltid SAMMA personer som skriver låtarna år efter år. Jag hoppas att Al Fakir vinner årets tävling. Det är det enda bidrag jag ens kommer ihåg.

1 kommentar:

Daniel sa...

Nej, herregud. Jag gillade den tredje deltävlingen bäst av alla. Peter Jöback och Anna Bergendahl var solklara favoriter. Men jag hoppas att Timoteij tar hem hela skiten. Låten får mig att längta till sommaren och skolavslutningen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...