tisdag 6 april 2010

Äntligen!

Äntligen är helgen över! FYRA dagar av lååååång helg. Jag hade nog uppskattat helgen mer om jag inte vart ledig denna veckan, men nu vill jag bara att det ska bli vardag igen. Påsken är en ganska värdelös högtid egentligen. Visst, förr i tiden när man hade en anledning att fira...nu är det mest mat och godis. Det kan man ju äta i alla fall. Jag har inget påskpynt och ingen påskmiddag (påskfika ja). Jag funderar på att istället fira våren eftersom jag ändå brukat vårstäda just den helgen. Och ibland är det ju riktigt fint. Som idag! Jag vaknade av solen som försökte tränga in genom persiennerna. Fantastiskt. Speciellt om man jämför med igår då det var snöigt. Orka.

Igår var en latdag. Jag tog tyvärr inte min examen. Det ska jag göra idag. Istället blev det yoga på morgonen och sen slötittande på TV. Lite löpning på kvällen (8,5km) och sen mys framför TV:n igen. Men det var helgdag. Måndag. Annandag påsk. Är det inte den tråkigaste dagen på året måntro? Då får man vara lite lat.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...