torsdag 1 april 2010

April, april

Idag har jag funderat ut lite aprilskämt att dra för mina elever. Förra årets skämt gick ju åt pipsvängen. Min briljanta plan var att säga till eleverna att jag pratat med skolverket och rektorn angående antalet skoldagar. Tyvärr hade vi haft för många studiedagar och för korta skoldagar under året. Därför var vi tvungna att ställa in påsklovet och en bit av sommarlovet för att gå i skolan istället. Barnen lyssnade. Och. Barnen JUBLADE! De ville inte vara lediga. När jag sen berättade att det var ett aprilskämt kom ett besviket "Ååååh..." från klassen.

I år tänkte jag gå ut lite hårdare. Maken kom på en fantastisk idé. Jag ska berätta att eleverna varit lite bråkiga på sista tiden och för att ändra på det måste deras föräldrar vara med i skolan under en hel vecka. Sitta bredvid dem i klassrummet, vara med på rasterna och på lunchen. DET kommer de inte att gilla. Jag uppdaterar!

Obs! Bilden är inte ett aprilskämt som ni kanske kommer ihåg :p

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...