tisdag 20 april 2010

Banankontakt

Var tredje vecka åker jag och skolans tjejer och badar och jag gör mina tappra försök att lära dem simma tillsammans med en simlärare. Detta är en helt ny upplevelse för mig, har liksom aldrig hållt på med att lära folk simma förut. Ibland går det bra och ibland mindre bra. Jag inbillar mig att i alla fall en tre stycken har haft nytta av min hjälp :p
Igår var återigen på simlektion. En tjej, som jag skrivit om tidigare, som är 8 år simmade i stora bassängen med puffar på varje arm. Hon simmade lite som en hund i vattnet och hon kom fram i god fart. Jag ville uppmuntra riktiga simtag istället så jag säger till henne att använda benen, ut och in, och armarna i fram. Hon suckar lite och tittar på mig i sina simglasögon som sitter lite på sniskan över ögonen.
- Men fröken, jag får ingen kontakt med vattnet!

Ja, vad ska man säga då? Jag höll mig ganska bra ett tag och sen tänkte jag mer och mer på vad hon sagt. Då blev det så himla roligt att jag var tvungen att le! 

Jag skulle sätta in en bild här på mig i baddräkt, men nu gick ju kameran sönder lite och så. Ni vet. Ni kan ju tänka er lite Heidi Klum typ. i baddräkt. Det är lite som jag. Typ.

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Kul! jag jobbde som simlärare för mnga år sedan. På olika nivåer och hade barn i olika åldrar. Inte simskola dock, utan att lära dem crawl och ryggsim. Barnen var väl i åldrarna 7-12 i olika terminer. Jätteskoj!!!!! :-Huvudsaken är ändå att de lär sig att inte vara rädda för vattnet men ändå ha respekt för det!

Trillingnöten sa...

Saltis: Vad roligt!! Tack för tipsen! Jag tycker det är svårt med simning, att lära ut menar jag...man kan ju inte bara säga - Du måste flyta :p liksom. Ofta blir det att man säger "Men det är bara att...". Inte så bara för någon som inte kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...