lördag 3 april 2010

Puh...

Igår började min storstädning. Den återkommande vårstädningen då det gamla och unkna ska ut till förmån för frisk luft och ljus. Jag börjar alltid med köket eftersom det tar längst tid. Det blev klart igår. 6 timmar tog det. Plus två timmar då jag och dottern N gick till affären och handlade lite såpa till ugnen. Men nu är minsta lilla vrå dammad och torkad.
Nu återstår resten av lägenheten. Det konstiga är att man dagen efter en 6-timmarsstädning inte är så sugen på att börja städa igen. Hm. Hur kan det komma sig? Jag känner mig lite som Alfons "Jag ska bara...". Jag får tänka på vårt påskägg med godis som ska intagas senare ikväll. Då kanske motivationen att bränna lite kalorier infinner sig. För ni vet att städa är bra för formen? Jopp. En miljon kalorier i timmen bränner man. Enligt mina uträkningar. Jag är inte så himla braig på matte, men det bör stämma.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...