tisdag 27 april 2010

We are all the winners!

Jag har vunnit! Nu önskar jag givetvis hade jag hade kunnat lägga till typ "en miljon" eller "20 000 kronor i månaden i 10 år", men sån tur hade jag inte. Igår när jag kom hem från jobbet låg ett litet tjockt kuvert på hallbyrån adresserat till MOI (asså mig). Jag öppnade genast givetvis. Nyfiken som jag är. Och ut trillar...EN CHOKLADBIT från Anton Berg. Salmiaksmak. Och ett litet brev:

Maken: Is it the first time you win something or what?
Jag: Eh, typ.
För det enda jag vunnit i princip är 50 spänn på triss, nån kupong på burritos från Mix Megapol för hundra år sen som jag aldrig ens använde och en broderad tändsticksask på midsommarfirande vid en bygdegård. Så chokladen slår nog allt det med hästlängder. (Tur i spel kan jag ju inte säga att jag har.)Fredagsmyset är räddat!








5 kommentarer:

Anna sa...

tack så mycket :)

my sa...

Grattis grattis! Vad kul att vinna något. Varje litet vardagsmirakel räknas ju, eller hur?! :)

Ida -wwiw.lippstick.se sa...

Vad roligt med vinst!
Hoppas du får en fin dag!
/ Kram Ida

Saltistjejen sa...

Kul!
Vad var det för tävling?

Trillingnöten sa...

My: Ja, eller hur! En måndag dessutom, som oftast inte är så fantastisk i alla fall :p

Ida: tackar :)

Saltis: Jo, den var så avancerad att man skulle skriva vilken ens favoritchoklad var och varför. Jag kanske pleadade lite genom att skriva att vår affär inte hade salmiaksmaken (hade inte sett den då, men hittade den senare):p De kanske kände lite sympatier för en chokladälskare?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...