måndag 7 juni 2010

Stor tjej

Oj, vilken intensiv helg! Det har verkligen gått i ett kan man säga.
I lördags for vi till stortstan för att köpa en sulky att ta med till New York. Vi hade sett den på Blocket och när vi kom dit var den perfekt. Jättebra att köra och den såg bekväm ut. Vi slog till. Blocket regerar.

Efteråt åkte vi till det största IKEA jag varit på. Hissar var det till tusen och vi var helt slut efter att bara ha gått på barnavdelning och restaurangen. Det var massor med folk såg man på parkeringen, men det verkade inte så när man var där inne. Kanske för att stället var enormt. Vi hittade sängen åt N. Hon fick provligga så klart och gillade läget. Vi passade också på att köpa ett täcke, en kudde och ett fint påslakanset till den nya sängen. 
Vi packade allt i bilen och for hem igen. Borta bra men hemma bäst ni vet.
När vi kom hem och började bära in alla saker ser N vad det är vi köpt (jag vet inte vad hon tänkte på när hon såg det i bilen) och blev överförtjust. Hon såg madrassen och började dansa nere i trappuppgången. Likaså när den var färdigmonterad. Hon satt i den där sängen i en halvtimme utan att vilja gå därifrån.



               Så här fin blev sängen alltså. Hon har också alla sina vänner i den. De snackar hon med på nätterna.


Och så här trött är N när hon skulle lägga sig. Det var väldigt lätt att få henne i säng kan jag tala om. Det var bara "Bye bye" och "Hej då". Och hon sov hela natten typ. På morgonen hittade vi lite böcker som hon vart upp och hämtat under natten, men bättre det än...ja, leksaker kanske?

I storstan köpte vi också lite presenter till makens familj (och till oss själva så klart, vi som var så duktiga med sängköp och grejer.). Det blev choklad av vår favoritsort: Amadei. Den godaste chokladen på jorden.


Söndagen ägnades åt städning i alla former. Och veckans brunch som jag stod för. Jag gjorde croissanter som åts med ost och nutella (fast inte samtidigt som med osten, yikes!), färska jordgubbar och valnötsfyllda bakade äpplen med kanel. Mums filibabab!
Och efter det städade vi ur förrådet. Jag gjorde mig av med massa gamla grejer och papper och sånt som jag aldrig kommer att använda. Jag kom inte ens ihåg att de fanns förrän jag såg dem. Från attha haft 7-6 lådor, finns det nu ungefär en skokartong som har sparats med små minnesgrejer...Det är ju bra att man har en fantastiskt hjärna som samlar på minnen istället. De är också lättare att plocka fram än att gå ned till källaren och rota i lådor. Dessutom är de lättare att flytta över Atlanten : )

Idag har jag officiellt sex arbetsdagar kvar till min semester. Not bad. Not bad at all....

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad KUL att det gått så bra med sängen!! hahahaaaa! Ella älskar sin säng men många nätter kryper hon över till oss under tidiga morgontimmarna. Men det har gått förvånansvärt bra trots allt tycker jag detta med att sova i egen "stor" säng.
Skönt med rensningen också. Sådant känns alltid så himla skönt. Du förresten jag ska maila dig också men förra veckan var helt galen. Jag har nog lite mindre stressigt framöver så mail kommer! :-)
Kram!!

Mrs Clapper sa...

Vad roligt att hon gillade den så!! Ser väldigt mysigt ut så det kan jag förstå :)

Stef sa...

Vänta vänta vänta nu blev jag förvirrad...var är du? Är du i sverige???

kramar

Trillingnöten sa...

Saltis: Ja, det kanske N också gör så småningom, kryper ned i vår säng menar jag. Man vet ju aldrig när hon blivit varm i kläderna liksom :) Nu är ju allt så nytt och spännande! Ingen fara med mailet, maila när du har tid :)

Mrs C: Jag blev faktiskt lite avundsjuk på dottern, sängen verkar jättemysig :)

Stef: Jao, Sverige kroppsligen, mentalt New York :) Men nästa sommar flyttar vi förmodligen tillbaka till äpplet igen... Kram!

Marianne sa...

Vilket fantastiskt barn som går upp och grejar på natten och sedan går och lägger sig och sover igen! Det har jag aldrig hört talas om.

Jättefin säng, jag förstår att hon är nöjd!

Trillingnöten sa...

Marianne: Ja, nog är hon fantastisk! Jag kan inte fatta att vi har haft sån tur med vår underbara tjej :)

Min plats i solen sa...

Vilken underbar helg ni hade. :) Mycket familjemys! :)

Jag förstår att er lilla tjej älskar sin säng. Hur fin som helst. Visst är det härligt när man hittar så där rätt och man ser deras glädje. :)

Men hjälp vad sugen jag blev på choklad nu efter att ha sett er chokladfrossbild. Mums! :) Visst tillhör väl choklad kostcirkeln? ;) Det måste bara vara tryckfel på alla planscher man ser. ;)

Vad härligt att semestern närmar sig med stormsteg. Jag hoppas att du får en underbar ledighet. :)

Sköt om dig!
Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...