lördag 14 augusti 2010

Jobbångest

Sista lördagen och söndagen innan jobbet kickar igång igen. Tillbaka till ekorrhjulet. Jag skulle vilja stanna tiden just här och nu. Bara få njuta av att vara ledig liiiite till. Bara lite.
Tack och lov har vi haft ett par underbara dagar med sol och mycket roligt. I torsdags åkte vi ut till syster och hälsade på det nya tillskottet i familjen. Helt underbart söt! Hon är ju så himla liten och gullig! Jag blir så där bebissjuk när jag ser så små.

Igår spenderade vi flera timmar i lekparken med N och hör och häpna. Inte nog med att hon faktiskt åker både stora och lilla rutschbanan nu, alldeles själv, hon gillar att gunga också! Förr har hon ju desperat grabbat tag i våra kläder och börjat gråta och skrika "NO!" så fort hon kommit i närheten av en gunga. Igår satt hon länge, länge och ville inte gå ur. Hon är så modig :)

Idag ska jag faktiskt baka en efterrätt som vi såg på "Come dine with me" (typ som "Halv åtta hos mig" fast från UK) för jättelänge sen. Bild och recept kommer om det blir lyckat. Sen kanske det blir en sväng på Bondens marknad i stan.
Och snart är det måndag. Inte så lockande att gå upp vid 06 på morgonen. Inte alls. Verkligen inte. Jag kommer att sakna maken och dottern så mycket.
Äsch. Nu är det två dagar kvar! Här ska njutas!

5 kommentarer:

my sa...

Tack för hjälpen! Nu funkar det!! :)

Och ja, passa på att njut! Och visst är "come dine with me" bra?! Jag och fästmannen tittade ofta på det när vi bodde i sverige och hade lyxen att kunna se BBC's kanaler. Hoppas det blir bra!

Camilla sa...

Vardagen är helt ok när den kommit igång. Men visst är det härligt att vara ledig så njut de sista dagarna.

Anneli Stålberg sa...

Ja, fy vad det är jobbigt att man ska in i vardagen igen. Jag sa i går till min bordsherre igår på festen att kräftskiva är lite vemodigt eftersom man vet att sommaren håller på att ta slut. Men ingen kan hålla emot tiden så det är väl bara att flyta med :)
Njut av kvällen och lycka till med jobbstarten ;)

anna of sweden sa...

Håller tummarna för att jobbstarten går bra!

Hälsar en som just nu håller på att acklimatisera sig i Amerikat efter en lång och härlig sommar i Swiden.

Min plats i solen sa...

Jag hoppas att du har njutit riktigt ordentligt av dina två sista lediga dagar innan jobbstarten? :) Och även om det kommer kännas lite segt i morgon bitti när väckarklockan ringer hoppas jag att du kommer att få en riktigt bra första dag på jobbet efter semestern. Förhoppningsvis kommer det att kännas både kul och inspirerande att vara tillbaka igen. Jag håller tummarna för det. :)

Vad roligt att N tycker så mycket om lekplatsen nu. :) Ett stort steg hon har tagit. :)

Sköt om dig och lycka till i morgon!
Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...