måndag 23 augusti 2010

Men åh..

...så var helgen redan slut. Jag fattar inte att tiden kan gå så himla fort! Nyss var det ju fredag. Och så plötsligt måndag. Vi hade en jättefin helg med underbar brunch på lördagen (maken överträffade sig själv så pass mycket att det han ordnade inte ens hann fastna på bild, så gott var det!) och en trevlig tur till lekparken igår eftermiddag. Det enda negativa är att förkylning gjorde en kovändning och attackerade igen bakifrån. Nu sitter jag här och snörvlar igen. Jag tror att jag slutade med mirakelmedicinen alldeles för tidigt. Typiskt.

Idag efter jobbet ska jag och maken faktiskt joina ett gym, hör och häpna. Efter noga överläggningar kom vi fram till att pensionera vårt löpband som varit oss trogen i två år. Egentligen inte så himla trogen. Redan efter ett år började den väsnas så mycket att den blev utkastad ur lägenheten. Det var grannen bredvid som ansåg att han inte ens kunde vara i sin lägenhet de 30-40 minutrarna som jag sprang på bandet tre dagar i veckan (före klockan 20.00). Trots att hyresvärden var här och lyssnade av. Maken tyckte det var bäst att flytta skrället. Grannen kunde ju vara seriemördare med yxa och det ville han inte riskera. Jag fick tack och lov flytta den till en samlingslokal som inte ligger så långt bort. Där har den stått i ett år, men den fungerar inte lika bra längre. Så antingen köpa en ny, eller joina gym med mer redskap. Gymmet vann. Så idag är det dags. Vi får se om jag kan börja träna, förkylning är ju inte att leka med direkt när man tränar. Jag kanske ska dricka hel burken med mirakelmedicinen på samma gång? Chocka kroppen liksom?

                                                     Bild lånad

4 kommentarer:

Ida-www.lippstick.se sa...

Vilken snygg header!
Lycka till på gymmet!
/ Kram Ida

Monica sa...

Konstigt de låter så mycket löpbanden! Bra att veta:-). Min motionscykel låter en del också, inte för att grannarna klagat men den störde mig som tänkt kolla TV under tiden men jag hörde inte vad nån sa:-). Nu står den på balkongen oanvänd, nästa plats blir väl förrådet och ärligt är den ganska tråkig. I början tyckte jag det var lite kul med kalorimätare, distans, hastighet m m. Men det finns roligare saker att göra:-)

Trillingnöten sa...

Ida: tack!!

Monica: Ja, det är verkligen ett ljud som grannen beskrev som en boktryckare...eh? Jag kunde heller inte kolla på program och sånt...inte ens vara i samma rum som maken :)
Det på det nya gymmet är grymt bra i jämförelse.

Marianne sa...

Åh nej, hoppas du kryar på dig snabbt!

Duktiga ni som går på gym. Eller ska börja i alla fall. Jag orkar inte ens tänka på saken i värmen.

Vilken jobbig granne. Lite oväsen får man ju stå ut med när man bor i lägenhet, inte för mycket så klart, men lite.

Jag hade tänkt läsa ikapp hos dig, vill inte missa, men det funkar inte så nu läser jag bara de senaste två!

KRAM!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...