onsdag 4 augusti 2010

Regn

Idag regnar det - igen. Efter att ha haft så mycket sol i flera veckor (trots att vi var i New York) är det lite deprimerande att varje dag titta ut genom fönstret och se den molntunga himlen. Man förväntar sig alltid regn, trots att regnet kanske inte dyker upp förrän på kvällen eller natten.
Idag regnar det i alla fall. Ett sånt där regn som aldrig verkar ta slut. Och jag känner inte för nånting. Inte för att träna. Inte för att gå ut. Inte för att läsa eller se på TV. Inte för att städa. Helst skulle jag vilja stoppa in mig i en garderob nånstans och trycka på nån "hold"-knapp och komma ut igen när solen skiner.
Det värsta är att när det är sånt tråkväder känner jag mest för att äta sötsaker! Just nu är mitt huvud fyllt av chokladkakor, mjukglass, lösgodis, chokladcupcakes, jordgubbstårta, kexchoklad och nybakta kanelbullar med iskall mjölk. Och ärligt. Jag skulle nog kunna ställa mig och baka de där kanelbullarna. Nu. Men jag har ju sötsaksförbud en vecka till eller så.
Då gäller det att hålla sig sysselsatt. Jag får damma av de där gamla projekten som jag tänkt på så länge. Sortera papper, rensa lådor, skriva Ns årsbok, skicka in bilder för framkallning...såna gobitar kan man ju alltid göra en dag som denna. Så att den inte känns helt värdelös i alla fall. Usch, nu blev det deppigt igen!
Jag drar fram en klassiker istället.


Dagens roliga citat:  

"Jag gillar de flesta platser jag varit på, men jag har aldrig riktigt velat åka till Japan, helt enkelt för att jag inte tycker om att äta fisk, och jag vet att det är väldigt populärt där i Afrika. "
(Britney Spears)


Dagens skratt:

Idag är jag tacksam för att imorgon är en annan dag (förhoppningsvis utan regn!).

4 kommentarer:

Mrs Clapper sa...

Hahaha! Vilket härligt citat... Och jag håller med dig om regnet. Man vill ju gå i ide när det håller på såhär!

my sa...

I know the feeling! Här regnar det också och är aldeles grått. Visserligen är det ju bra för allt som växer och gror, men jag har ju slutat växa så jag föredrar sol. haha.

Hoppas du får en mysig dag ändå. Kryp upp i soffan tillsammans med man och lilltjej och mys en stund. Alltid bra att göra när det är ruggigt ute.

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Det låter som det är din tur att ha en deppdag idag. :( De där dagarna kommer ibland och jag känner så väl igen den där känslan av att vilja stänga in sig och släppas ut när det känns bättre igen. ;)

Jag hoppas att dagen blev bättre allt eftersom? Och som du säger så är detkanske sådana dagar det är bra att passa på att göra de där sakerna man aldrig hinner med eller tar sig tid till. Om man har lust vill säga. :/

Eller kanske bara ta en promenad. Ringa någon man tycker om. Läsa en bra bok. Se en bra film. Ta ett långt härligt skumbad/alt. dusch. Eller något annat som kan få en på bättre humör, någon att beklaga sig för eller något som helt enkelt passar in på humöret. Och efter en deppdag kan man verkligen behöva en stor kram, en härlig massage och någon som fixar middagen åt en. ;)

Sköt om dig vännen!
Kram Lotta

Trillingnöten sa...

Mrs C:Jadu, det var nära att jag kastade in handduken igår när jag såg regnet för den sjuttionde dagen i rad!

My: Hahahaha! Ja, jag har slutat växa på längden i alla fall och nu vill jag ha sol jag med!! Mysa är underbart det också. Man får passa på för när solen är framme känner man sig dum om man sitter in och häckar!

Lotta: ja, verkligen min tur. Jag som brukar hålla mig positiv! Tack för alla fina tips till en kommande regndag :) Det behövs verkligen! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...