tisdag 31 augusti 2010

Så nöjd!

Jag är verkligen glad att maken propsade på att vi skulle skaffa gymkort. Jag var lite motståndare först eftersom vi ju har ett löpband och lite vikter hemma. Hittills har i alla fall jag klarat mig på dessa. Trots att jag får dåligt samvete varje gång jag sprungit på det högljudda monstret till löpband. Den kanske låter som en boktryckare (som grannen sa att den gjorde) när jag tänker efter...motvilligt medger jag nog det i alla fall (fast lite övedrivet var det nog när han sa att han inte kunde vara i sin lägenhet när jag sprang i 30 minuter...).
Gymmet är nåt helt annat. Vilka underbara löpband! Det känns som att springa på moln :p Om man jämför med maskinen hemma. Man kan till och med springa i backe på dessa fantastiska skapelser. Dessutom finns det andra konditionsmaskiner jag inte kan namnet på. Kanske nån stepmaskin? Crossmaskin? Ja, de är väl också bra, men favoriten är löpbanden.
Sen finns det massor av braiga maskiner att använda till alla muskler. Det finns till och med ett rum speciellt för tjejer med hantlar och nån konditionsmaskin. Perfekt om man vill vara lite ensam och flåsa runt.
Det enda negativa med gymmet är alla människor. Jag gillar liksom inte att träna inför publik (trots att alla på gymmet själv tränar). Man flåsar och pustar och svettas både här och där. Ibland ska man testa nån ny maskin och man vill ju inte verka helt borta när man försöker ställa in alla säten och vikter och grejer som ska användas. Tänk om man använder den helt fel?
Dessutom måste man ibland vänta på maskiner man vill använda. Igår hade jag enorm tur. Ett av de tre löpbanden var sönder! Och när jag kom var de andra två upptagna. Jag gick runt och jobbade med maskinerna istället och när jag var klar var ett av banden lediga. Precis när jag ställt mig på det och börjat kom en tjej och skulle ha ett löpband...Hon gick upp på det som var ur funktion innan hon såg att det inte gick att använda. Hade jag kommit några sekunder senare hade jag inte fått löpbandet. Puh!
Förutom alla underbara maskiner har detta gym också öppet 24 timmar, 7 dagar i veckan. Fantastiskt! Så skulle jag, mot all förmodan, bli sugen på att träna klockan 03.00 så är det inga problem!
Jag är så himla nöjd.

6 kommentarer:

my sa...

Heja heja friskt humör! :) Kanske borde hitta ett gym här jag med...blir lite sugen.

Jadu, det där med gäster... Middagsgäster har vi ca 200 inbjudna men vi "hoppas" att vi kommer att ha ca 150 som verkligen kommer. hehe. Så vi har lite pyssel med bord och plats att göra!

Anneli Stålberg sa...

Jag har ett löpband hemma men jag bor i eget hus så det funkar bra, vi kan väsnas (nästan) hur mycket vi vill :) Just nu gillar jag att vara ut i det härliga vädret så jag powerwalkar mest.
Kram!

Saltistjejen sa...

Kul!
Vi har ju ett pyttelitet gym i huset intill som jag gick till ibland förut. Antingen för att springa på löpbandet om det var för varmt eller kallt ute. Men mest för att ibland gå i sådan där eliptisk maskin eftersom det ger lite annan träning än "bara" att springa. Nu när jag kommit igång m träningen igen blir det nog en del besök där igen.
kram!

Stef sa...

haha det är customer service!!! Öppet dygnet runt, fy fan vad bra! Jag tror jag hade stigit upp och gått och tränat mitt i natten iaf en gång, bara för att man kan! Superduktig du är som tränar,jag håller fortfarande på och övertala mig själv till att komma igång!

Kramar

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Vad härligt att ni trivs så bra på gymmet! :) Och där behöver man ju verkligen inte oroa sig för att maskinerna ska störa någon granne. ;)

Jag förstår hur du tänker, jag är inte heller så förtjust att stå där och kämpa bland alla människor. Min absolut bästa träningsplats var då jag under ett och ett halvt år gick hos sjukgymnasten och tränade på deras gym. Vilken lycka! Det var jag och pensionärerna som tränade på förmiddagarna. Jag var yngst och kände mig som värsta fräschingen och alla kallade mig för den unga tjejen. Snacka om att självförtroendet steg i takt med konditionen. ;) Dessutom var det en underbar stämning. Alla pratade med varandra och hälsade på varandra och skrattade och hade kul. Så att träna med pensionärer rekommenderar jag verkligen. :)

Jag kan bara instämma i din hyllning till löpbandet. :) Löpbandet, crosstrainern och roddmaskinen är mina favoriter. :)

Lycka till med träningen och ha det så bra! :)
Kram Lotta

Trillingnöten sa...

My: Wow! Det var många inbjudna...! Lycka till med det! :)

Anneli: Perfekt att bo i hus! Då skulle jag ha ett eget "hemgym" också! Perfekt! PW ä rockså super- Jag kan dock bara gå efter 19 och då är det snart mörkt...i vår stad har det hänt läskiga saker efter mörkrets inbrott...yikes!

Saltis: Jättebra med ett litet gym! Fortsätt med det också när du börjat springa så duktigt! Lycka till!

Stef: Ja, jag funderar nästan på att göra det för att testa hur det är! Nu är det tidigaste jag gått en lördag morgon. Och det var skönt! Inte mycket folk alls!

Lotta: pensionärer är härliga på det sättet och mycket uppmuntrande! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...