lördag 18 september 2010

Uppe med tuppen

I ett svagt ögonblick igår lovade jag maken att gå upp tidigt för att få en tvättmaskin till att tvätta lite träningskläder som ligger och stinker i tvättsäcken. Så därför sitter jag här jag klockan 07.30 på morgonen. Jag väntar på att maskinen ska bli klar så att kläderna kan åka in i torktumlaren istället. Jag brukar ju egentligen gå upp vid sju på lördagar eftersom jag har svårt att sova längre om mornarna. Nåt pensionärssyndrom som har slagit till på sista tiden. Väldigt skumt det där. Snart är jag väl uppe väl före klockan 05.

Den här helgen kommer att vara ganska lugn. En sväng på gymmet, lite lördagsbrunch, kanske en sväng på stan. Imorgon ska vi åka på danslek med dottern. Jag hittade en kurs i tidningen som verkar rolig och som jag anmälde oss till. N älskar ju att dansa och sjunga. Därför kan ju lite dans vara kul på helgen. N brukar rocka loss på vardagarna också. Ungefär vid den tiden jag kommer hem från jobbet. Då kan jag höra så fort jag stannar vid ytterdörren att musiken är på. N hör när jag kommer (jag tror hon har öron som en elefant) och kommer utspringandes till hallen i danssteg med nån poppig låt i bakgrunden. Det bästa var när jag kom hem och N står och sjunger och dansar till en låt av Black Eyed Peas som går ungefär så här: Party all night and sleep all day...För det är precis vad N gör ibland. Hon är uppe i sängen och snackar med sina låtsaskompisar hela natten och sover hela förmiddagen nästa dag : )
Kursen är i storstan där jag jobbar så det blir en sväng med bilen varje söndag ett tag framöver. Ska bli superkul!
Ni får ha en fantastisk helg!

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad roligt med danskursen! Du får berätta mer sedan hur den är och vad ni gör? är det barn i olika åldrar eller är alla runt N´s ålder?
Kram!

Monica sa...

Det verkar jättekul för henne med dans och sång, brukar vara så bra sådana skolor och duktiga ledare, Annadottern gick på massor av sånt:-). Din dotter får mer inspiration också till nattpassen;-)

Min plats i solen sa...

Vad roligt med danskurs! :) Jag hoppas att N hade en rolig stund och fick skaka loss riktigt ordentligt? :)

Kram Lotta

Trillingnöten sa...

Saltis: Det är barn i 2-3 år och sen fanns det kurser för äldre. Det är ju kul att man kan fortsätta om man vill! Vi dansade och lekte och gjorde massa rörelser. det var superkul och kan varmt rekommenderas!

Monica: Ja, men visst! Inspiration behöver vi alla :) haha.

Lotta: Ja, det gick så himla bra!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...