måndag 1 november 2010

Challenge!!

Från och med idag är jag på en egenhändigt ihopsnickrad body challenge/boot camp. Idag och tolv veckor framåt cirka. Nu ska jag fokusera stenhårt på min träning och kost. Jag ska till och med ta osmickrande före och efter bilder, bara för att se om det gett nån effekt (fast före-bilden håller jag för mig själv!).
Jag ska dessutom försöka ordna nåt slags schema över träning och annat att visa upp varje vecka. För gör jag det är jag ju tvungen att hålla det! Visst är det så! Pinsamt annars att säga att man hoppat över och varit lat. Det går minsann inte!

Förutom att jag planerat min challenge i helgen har den varit extremt lång. N har haft hög feber hela helgen, varit supergnällig och vaknat klockan 04 både lördag morgon och söndag morgon. Visserligen fick hon ligga i min säng, men med täppt näsa har hon snarkat värre än en gravt överviktig äldre man. Dessutom har hon ojat sig, snurrat runt, velat ha uppmärksamhet ända tills vi gått upp.
Det är inte lätt att vara liten och vara sjuk...inte lätt för den lillas mamma heller. Jag är helt slut. Det blir tidig sänggång för min del idag. Jag hoppas innerligen att det inte blir uppvaknande vid 04 i natt! Håller tummarna!

Passade på att göra ett roligt test...



Du är 14% ond!




Du är en aningen ond, fast i smyg!

Ett test från testportalen.se

7 kommentarer:

Unknown sa...

Lycka till med dina nya löften till dig själv. Hoppas det går bättre för dig än det har gått för mig. Trodde ju också att om jag lägger ut på bloggen hur jag ska träna, så kanske. Men nej... Känner på mig att du är den personen som genomför vad du bestämt dig för.
Ha en bra dag.
Kram

Ida-www.lippstick.se sa...

Vad roligt med boot camp :-) Ser fram emot att läsa det, det var så inspirerende att läsa om när du joggade!
Hoppas lilla N blir frisk fort!
/ Kramar Ida-www.lippstick.se

Stef sa...

Ja nu jäklar anama!!!!! Det blir säkert skitbra! Awww stackars liten, hoppas hon mår bättre snart! För er bådas skull! ;)

Kramar

my sa...

hihi, 14% ond, vad gulligt!

Och lycka till med bootcamp. Själv har jag absolut INGEN självdisciplin, men du verkar ju vara kung på det här med att följa mål.

Saltistjejen sa...

Ojoojoj! DU jag vet hur det är med små sjuklingar. Jättejobbigt fö både dem och föräldrarna. Att du är ensman just nu gör ju inte saken lättare heller. Det är tungt. Jag förstår verklgien itne hur ensamstående föräldrar klarar av vardagen med små barn. Just detta när de blir sjuka eller det är andra speciella saker som sker och som tar ännu mer energi än vanligt. Just sömnen ÄR ju det som ofta får stryka på foten.
Hoppas lill N kryar på sig nu och att du kan få det lite lugnare och framförallt sova!
Kramar!

Anneli Stålberg sa...

Stackars liten, hoppas hon (och du) får sova i natt och att hon blir frisk snart.

Katarina sa...

VA bra och vad målinriktat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...