torsdag 30 december 2010

Nya uttryck

Igår spenderade jag en stor del av dagen med syster C. Vi snurrade runt på stan och tittade på rean, som faktiskt tyckt ha lagt sig en aning (vi bor ju i en liten stad minsann), men hittade inget nämnvärt. Jag tittade på de där gardinerna som jag så gärna vill ha hängandes nästa jul. Trots rean var priset 599kr! Jösses. Jag hade tänkt mig mindre än hälften av det priset. Så därmed får de jag köpte i år hänga uppe även nästa år. Inget fel på dem.

Väl hemma knåpade jag ihop ett kort till ett paket som ska skickas till Tyskland till en av Ns gudmödrar. Det har dragit ut på tiden så jag hoppas det kommer fram innan hon åker tillbaka till New York nästa vecka nån gång.
N var också i fixartagen i veckan och målade sin nya spargris. Spargrisen beställde jag på www.giftstore.se och det var som ett litet kit med en vit porslinsgris, målarfärger och pensel som kom i ett paket. Den målades och sen sätts den in i ugnen en stund och vips har man ett konstverk. Det är ju roligt att ha när N blir lite äldre.


På kvällen gick jag till gymmet och när jag gick därifrån passerade jag en stängd kiosk med massa tidningsframsidor som satt uppsatta på väggen. En av rubrikerna fick mig att haja till.
"Så hanterar (jag tror det stod det) du mittlivsmagen". MITTLIVSMAGEN?? Jag upphör aldrig att förvånas av nya uttryck som tidningarna hittar på. Det kanske stämmer? Att magen har en tendens att antingen uppkomma eller bli svårare att hantera när man hamnar mitt i livet.
I alla fall är det nog svårt att bestämma när ens mittliv är. Det kan nog ingen närmare bestämt. För vi vet ju inte alls hur länge just vi lever. Vårt mittliv kanske var redan när man var 20. Eller kommer att vara när man är 30, 35, 40. Vissa har mittliv runt 50.
Nästa uttryck kanske blir slutliv?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...