tisdag 11 januari 2011

Som ett plåster

Första arbetsdagen gick ju kanon. Det var som om man aldrig haft det där långa lovet heller. Rätt upp på hästen bara och så pang. Det var roligt att se alla eleverna igen. Några hade varit på en längre resa innan lovet så de hade jag inte träffat på väldigt länge. Vad de växer snabbt! Flickan som varit bortrest var både längre och mer "vuxen" i utseendet. Tänk vad som händer under sommarlovet!
Jag var inte så jättetrött under dagen heller. Inte förrän på eftermiddagen nån gång när den sömnlösa natten slog mig i bakhuvudet och påminde mig. Det blev därför en lugn eftermiddag när jag kom hem från jobbet. Välbehövligt.

Idag ska dottern börja på förskolan! Hon gick ungefär en månad i höstas på förskolan på mitt jobb när maken var i New York. Där trivdes hon jättebra.
Nu ska hon börja på "sin" förskola till vilken hon stått i kö ganska länge. Vi kom in på vårt förstahandsval till slut. Skam den som ger sig!
Det ska bli jättespännande. Nu är det maken som tar hand om inskolningen och första dagen är det bara en timme. Det är ett stort steg. Så till frukost, som jag gör i ordning innan jag åker till jobbet (sömntutorna sover ju lite längre än jag), ska jag överraska henne med att göra pannkakor till frukost. Hon har pratat om pannkakor i flera veckor nu så det kanske kan passa just idag för att fira lite. Fira att hon är en stor tjej nu. Förskola minsann.

7 kommentarer:

Katarina sa...

Wow, vad spännande. Vad gullig du är som gör pannkakor till dina sömntutor. Jag hoppas det ska gå bra med inskolningen.

Ha en bra dag!

my sa...

Vad roligt att allt gick bra igår! :) Hoppas du får en lika härlig dag idag. Och att lilltjejen kommer att ha kul på förskolan, vilken snäll mamma hon har som gör pannkakor till henne på en sånn speciell dag. :) Du är bra du!

Stef sa...

Awww nä vad härligt! Roligt att hon har kommit in på den förskolan ni ville ha till slut! Och så spännande för henne, och er! Dom växer fort dom små liven!

Kramar

Saltistjejen sa...

Wow! Lycka till! Jag är helt säker på att det kommer gå kanon med tanke på hur social lilla N är. hon verkar älska kompisar och att göra saker tillsammans med både andra barn och vuxna!!! :-)
kram!

Monica sa...

Vad gulligt med pannkakor till frukost, det var säkert precis vad "båda" förskolebarnen behövde;-).

Anneli Stålberg sa...

Vad gott det såg ut med amarikanska pannkakor, det var länge sedan jag åt det. Hoppas att det gick bra för dottern idag :)

Min plats i solen sa...

Jag hoppas att dottern har haft en rolig vecka på förskolan och att hon trivs bra? Hon verkar vara en väldigt social och positiv tjej så jag är helt övertygad om att det kommer att gå hur bra som helst. :) Och med Buzz Lightyear dessutom så har hon ju verkligen haft en kanonvecka! :)

Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...