tisdag 1 februari 2011

Idag är det fest!

Välkommen du underbara februari! Den tråkigaste månaden på året, januari, är äntligen slut. Nu kan februari ta över. En månad fylld med massor kärlek och längre, ljusare dagar! Alla Hjärtans dag står för dörren och dessutom firar vi den dagen vi träffades någon vecka efter. I år firar vi fem år!
Syster J startar det nya födelsedagsåret med att fylla 18 år och det är ju heller inte helt fel. Därför är jag glad att februari äntligen är här.
Det bästa av allt är att det snart är mars. Visst kan man, om man riktigt drar det långt, påstå att mars är en vårmånad? Februari känns lite som en bro till våren, som alltså snart är här. Nu är det faktiskt nästan helt ljust när jag når jobbet på morgonen och ljust ända till halv fem på eftermiddagen. Visst finns det mycket att vara glad över en dag som denna.
Jag låter aningens hyper märker jag. Kanske är det för att jag fick sova ordentligt i natt? Jag såg till att alla mobiler hade avstängda larm och att de var gömda under nåt för säkerhetsskull. Ibland får de eget liv de där rackarna, då är det bra att vara väl förberedd.
Nu har jag lyckats skriva ett ganska långt blogginlägg om i pincip ingenting. Vilken prestation!
Glad tisdag på er och lycklig februari! Våren är kommen (man ska inte tro det blir sommar om inte nån sätter fart. Astrid var en klok gumma. Härmed tar jag första spadtaget till sommaren!)


Snart är det dags för glass i parken!

11 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahaha! Härlig vårsprudelkänsla i ditt inlägg!
Djälv tycker jag att de flesta månder faktiskt HAR sin charm även om det låter klyschigt. Men så tycker jag. Sedan har ju vissa mer av den charmen än andra såklart hahaha! Jag lever dock ändå i den naiva tron att man har inte roligare än man gör sig så man kan få även en tisdageftermiddag i mitten av januari att vara riktigt härig. Om man bara vill och lägger manken till. Sedan kan det såklart krävas lite mer kraft och energi för detta jämfört med en fredageftermiddag i slutet av maj. Men DET är något helt annat det.
Så, nu har jag haft dagens mest hurtfriska o klämkäcka kommentar! Check!
Ha nu en riktigt härlig februarimorgon!!
kramar! :-)

Kim M Kimselius sa...

Jadu, önskar du hade rätt, men det är svårt att tro att våren är på väg när snön fortfarande ligger i cirka 20-30 cm lager utanför och nysnö börjar falla. Fast... Jag såg att videungens knoppar börjar svälla... Härligt med ett så entusiastiskt inlägg på morgonen. Ha en underbar dag! Kram Kim

my sa...

"mars april har knopp i håret..." heter det ju så - JA, klart mars är vår!!!

ha en bra dag!

Ida -www.lippstick.se sa...

Håller med om att det är härligt med en ny månad man kommer lite närmare sommaren!
/ Kram Ida-www.lippstick.se

Martina sa...

För att inte tala om att februari månad är en sån kort månad också :-)

Stef sa...

Jag älskar din entusiasm!!! Just nu har jag svårt att njuta av någon månad alls, jag är alldeles för upp i varv och stressad! Men jag hoppas på mycket lycka och kärlek i februari!
Kramar

Estella sa...

Vad lustigt - jag har skrivit ett inlägg i precis samma anda i min blogg!

Monica sa...

Mars är absolut en vårmånad:-)

Steel City Anna sa...

Jag har bestämt mej för att även februari är en vårmånad. Man säger ju för-sommar, så nu är det väl för-vår? :)

Anneli Stålberg sa...

Åh, glass i sol och värme är något att se fram emot :)

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Det är underbart att det går framåt! Snart vår! Mars Är en vårmånad - jag fyller år! ;-) Min månad. Jag bestämmer! Hihi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...