tisdag 22 februari 2011

Inga kommentarer

Gårdagen bjöd på en hel del spännande saker. Besiktningen av bilen gick... Inte mer än så. Det är nåt fel på Bättan som vi har misstänkt under några veckor. Vi fick det bekräftat. Den måste in på lagning hos pappa bildoktorn. Pappa befinner sig nu i detektivfasen och försöker lägga ihop ledtrådarna för att hitta problemet ordentligt. Bilen är därmed tillfälligt pensionerad och jag är en "lycklig" kollektivresenär resten av veckan. Tur att det är sportlov nästa vecka!

Jag tog bilen till jobbet igår i alla fall. På egen risk. Den kanske inte skulle starta på eftermiddagen, men det gjorde den. Dock började motorlampan lysa innan vi lämnat stan. Inte bra, men vi kom hem i alla fall.
Vi hade friluftsdag med skolan hela dagen (ni vet ju hur mycket jag "ääääälskar" friluftsdagar) och åkte iväg till nåt ställe med en ganska cool pulka- och skidbacke. De flesta barn tyckte det var jättekul.
Jag själv inte så mycket. Mina skor suger hårt när det kommer att hålla mot kyla och efter bara ett par minuter förfrös säkert fyra tår. Jag sprang runt på stället, gick upp för backen, inget hjälpte. Sen var det jag som låg bakom elden inför grillningen! Och det gick riktigt bra. Vi grillade så det stod härligan till. Korv och hamburgare flög av grillen i väldig fart.
Efter fyra-fem timmar ute i kylan var jag i alla fall glad att få åka tillbaka till skolan och hämta bilen och åka hem igen.
Någon som har tips på väldigt varma skor som inte kostar en halv miljon? 



7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Bra strumpor och sockor är också en ytterst bra investering. INGET i BOMULL!!! KKöp ull eller syntetmaterial. Skidsockor brukar finnas i sportaffärer till okej priser. Testa det. Det kommer man långt med tycker jag. Sedan finns det ju ibland sådana där "påsar" som man kan köpa och som aktiveras när man tex "bryter dem" eller så och som då utsöndrar värme ett par timmar. Sådana kanske du kan skaffa ett par stycken om du vet att du ska vara ute en hel dag. Minns att en kollega till pappa använde sådana på vintern när han arbetade. Han var byggjobbare och var ju utomhus nästan varje vardag oavsett årstid.
Bra skor är såklart också bra. Men bra vinterskor är oftast dyra. Tyvärr. Å andra sidan håller de ofta många många år så ibland är det ändå en bra investering. Typ Bally-kängor brukar väl vara väldigt varma?
Hoppas tårna tinat nu iallafall och att Bättan snart är på hjulen igen!
Här har det tyvärr blivit sjukt igen..... :-(
Kram!!

Stef sa...

Jag skulle säga precis samma sak som saltis, jag investerade i yllestrumpor, köpte dom på intersport, skidstrumpor heter dom! Dom är absolut bäst mot kyla, jag fryser inte alls lika mycket om fötterna längre! så det kan jag rekommendera!

kramar

Camilla sa...

Håller med föregående talare. Bra strumpor är bra. Men dessutom måste skorna vara tillräckligt stora.
Jag hade ett par vandringskängor som jag jämt frös om fötterna i på vintern. De var ju inte vinterkängor, men ändå rejäla kängor.
Av olika anledningar behövde jag nya vandringskängor. Då köpte jag exakt lika dana, men en storlek större och nu fryser jag inte alls lika mycket om fötterna.

Unknown sa...

Hoppas att det fixar sig med bilen nu!

Å, finns inget värre än kalla tår. Jag fryser lätt om tårna men måste säga att uggsen har varit perfekta. Annars tror jag på extra sula och socka i skon, om du får plats...

Nu är det väl ändå dags för vårens inträde snart:)

Kram

Monika Häägg sa...

Får ont när jag ser den bilden och så tänker jag på dina frysta tår. Inte heller så väldigt förtjust i friluftsdagar. Jo, om jag får göra dem i min egen takt. Men det får man ju inte när man är ute med en skola.
Bra tips på skor har jag inte. Det brukar vara riktigt dyrt men är värt att satsa på kvalité för de varar länge. Mina kängor har jag haft i 8 år!

Monica sa...

Strumpor i all ära men varma kängor behövs och de är inte lätta att hitta nu för tiden, tycker precis som du att efter en liten stund så fryser tårna, hände aldrig förr så möjligen får det tas ett besök i vårt förråd, kanske har några gamla goa kängor där som kan dammas av;-)

Min plats i solen sa...

Åh, de där bilarna! Underbara när de fungerar som de ska och en pina när de inte gör det. För att inte tala om vilken plåga det kan bli för plånboken. Hu! Hoppas bilen snart är tillbaka i gammal fin form.

Jag hade turen att min man köpte ett par kängor som var små för honom och som jag därför fick. Jag avgudar dessa skor som jag har året om när jag arbetar i trädgården, promenerar etc. Mitt tips är att kolla in ställen där män köper arbetsskor/kängor av olika slag för de har fattat det där med att man inte kan jobba bra om man fryser om fötterna (till skillnad från oss kvinnor som gärna fryser ihjäl huvudsaken att vi gör det i snygga skor...).

Kram på dig fina du

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...