söndag 13 februari 2011

Ny maträtt

I januari skrev jag om att jag fixat till min receptbok och försökt hitta lite nya recept att försöka mig på att laga. Jag hittade då en väldigt intressant maträtt med falukorv som jag bara var tvungen att testa nån gång. Helt uppenbart var kokboken från 80-talet nån gång. Lite retrorecept kan ju alltid vara  kul.
Hör på denna: inbakada falukorv!
Den testades igår. Ingen direkt smaksensation, men inte heller helt fel. Smakade absolut okej och man kan säkert experimentera lite med smaker också. Lägga till och dra ifrån ingredienser. Jag tog tyvärr ingen bild, men den såg ganska mycket ut som i receptboken. Till denna kulinariska upplevelse serverades grönsaker och bubbelvatten (inte champagne alltså, utan kolsyrat vatten).

På kvällen blev det faktiskt Melodifesivalen och låtarna var väl, erm, okej. Varken mer eller mindre. Favorit: Christian Walz. Hands down.
Sen undrar jag lite över vem som stylar artisterna? Anneial hade nån grön buske runt halsen som hotade att kväva henne under hela framträdandet. The Moniker såg ut som en clonad Phil Collins och Sanna Nielsen såg ut att ha blivit inspirerad av Ringaren från Notre Dame. Loreen hade en hel massa vener på sig som slängde och dängde, kanske passande med tanke på låtens titel.
Jag hoppas nästa delfinal blir bättre med både låtar och stil. I och för sig har jag själv ingen direkt klädstil, men jag har ögon och hjärna. Det borde räcka.

4 kommentarer:

Steel City Anna sa...

haha ja den gröna buskens syfte undrar jag också över :)

Stef sa...

Hmm ja jag såg delar av hela spektaklet och jag var inte imponerad kan jag säga, och kläderna ska vi inte ens prata om!

Monica sa...

:-) hoppas på att det ska bli lite mer kul underhållning runt om, den är så tråkig tycker jag, de kör väl lika nu förstås framtill finalen. Spännande med inbakad falukorv, läste precis om alla matprogram och matfotografer, man ska fotografera maten lite snett uppifrån, ha på nåt piff som ger lite höjd och ej blixt, så du vet om du ger ut din receptsamling:-). På min nya kamera finns det "matinställning" men jag märkte ingen skillnad.

Emma sa...

Nu känner jag mig utanför. Hänger inte med alls i Melodifestivalen här bortifrån. Skulle ju kunna se på internet men det är liksom en social grej och han är inte vidare intresserad...:-(

Inbakad falukorv, jisses, det var väl 100 år sedan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...