söndag 13 mars 2011

Söndag

Mellofestival. Erik Saade vann. Jag har egentligen ingen åsikt om vem som skulle vinna så det var väl bra med det. Maken tyckte att Sanna skulle gå vidare. Men bara för att hon har ett så där "svenskt" utseende; en tvåmeterslång kvinna med blont hår. Nu fick vi Erik. Jag hoppas han lyckas charma Europas alla tonårstjejer så att de röstar på honom. Vi får se i maj helt enkelt.

Ett lite annorlunda problem som jag har numera är att jag inte kan sova längre än 06.30 eller 07.00 (om jag har tur) på helgerna och när jag är ledig. Jag vaknar upp och kan inte somna om. Trots att jag är trött. Trots att jag senare på dagen gärna vill sova en stund. Är det för att jag normalt går upp mellan 05 och 05.30 när jag ska till jobbet? Är det solen som är på väg tillbaka som gör att jag inte kan sova? Jag vet inte, men irriterande är det. Jag blir liksom aldrig utvilad som jag borde. Tips mottages gärna. Inget om att gå och somna senare eller tidigare. Jag har prövat. Inga problem med att somna på kvällen. Aldrig. Jag somnar och sover som en stock. Det är på morgonen som det blir problem.

Idag blir det städning, gymmet och matlagning. Skönt med ett rent och fint hem : ) Och skönt när allt är klart med tvättning och städning! Ha en skön söndag!

8 kommentarer:

Ida-www.lippstick.se sa...

Vad härligt med lite träning, hoppas du hittar ett bra sätt att kunna sova längre! :-)
Ha en underbar Söndag!
/ Kram Ida-www.lippstick.se

Mrs Clapper sa...

Samma sak här, vaknar (ofta med panik) klockan halv sju och tror att jag glömt sätta klockan. Sen är det ju lögn att somna om. Men man hinner få mycket gjort! Imorse surrade telefonen till när jag låg och stirrade i taket och då tänkte jag att det nog var du som lämnat en kommentar, och det var det! Kändes hemtrevligt :D

Hoppas att ni får en fin söndag! Kramar

Freedomtravel sa...

Känner exakt likadant: 1) Det spelade inte så stor roll vem som vann eftersom ingen låt var jättebra i alla fall, 2) Jag kan inte sova på morgonen fast jag skulle vilja.
Inga tips tyvärr...

Monika Häägg sa...

Din rytm är inställd på 5 och 5.30. Nästan alla dagar går du upp så tidigt. Då blir det tidigt vaknande även på helgen, tyvärr.
Jag är också väldigt tidig av mig. Har insett att jag inte kan styra i det där. Det som känns bra för mig är att jag oftast känner mig utvilad även tidigt på morgonen.

Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen sa...

Melodifestivalen är icke vad den varit, en Schlagerfestival. Med betoning också på EN. Inte 6.

Man kan iaf inte säga att "fel låt vann" i år. Internationella juryn, eller vad det var gav ju så det skilde 2 poäng eller vad det var. Danny fick ca 14% av rösterna och Saade fick 23%. Rätt låt vann. Enligt de som röstat. Och de som inte röstat har försuttit sin chans att gnälla. Precis som vid alla val ;-)

Och ja, jag kollade igår. Tjejkväll här hemma. Och det blir inte städa idag. Bara ta det lugnt. ;-)

4mmmm sa...

Jag går också upp rätt tidigt på vardagar och vaknar mellan 7.30 och 8 på helgen o kan inte somna om så det gäller att gå och lägga sig i tid även om det är tråkigt

Min plats i solen sa...

Jag känner igen problemet. det där med sovmorgon verkar kört för min del för koppen tycks vara inställd på klockan 6 numera. Kan det ha med åldern att göra tro? Att kroppen har blivit programmerad? Säg till om du finner någon lösning.

Kram

Trillingnöten sa...

Ida: jag med :)

Mrs C: Åh vilket sammanträffande :) vad glad att du blev så glad och hemtrevlad!

Freedom: Typiskt :) Jag återkommer om det finns bra tips!

Monika: Låter så dystert...men jag får väl acceptera!

Skrotis: Det är sant. Inte klaga om man inte röstade...

Marie: ja, det är tråkigt :) Men måste man så måste man.

Lotta: Åldern? Vem är gammal? :phehehe...jo det kan vara sant...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...