lördag 14 maj 2011

Ett litet paket

I torsdags fick jag hem den gröna påsen från min Hemliga Bokvän. Det var ett paket med två böcker, varav en jag redan läst, och den andra som jag önskat mig, ansiktsmask, Dove tvål, en liten visp, ett doftljus, Earl Grey Cream-te, en liten väska (typ necessär) och en Lindt-chokladkaka som jag ska mumsa på i juni. Den har jag inte smakat tidigare. Tack Hemlige Bokvän! Ska bli kul att se vem du är.


Nu finns inte teet med på bilden, men det finns i skåpet :) Ska testa ikväll.

Idag ska vi på teater igen på biblioteket. N gillade den förra mycket så jag hoppas den här blir lika bra. Den har mer sång och ramsor och det gillar hon ju i vanliga fall.
Ikväll blir det Mellofestival och i år är ju Sverige med! Jag hade mina tvivel med lilla Manboyen, men han gick hem hos flickorna i Europa. Tack och lov. Ska bli kul att se. Trist att Norge inte gick vidare bara...
Och imorgon kanske det blir ishockey också. Herregud, VM-final! När var Sverige med i finalen senast? Var det när Foppa kammade hem segern och hamnade på frimärket? Och när var det? 1994? Noll koll. Vi får se vad som händer. Beror på vädret. Så patriotisk är jag.

Nyheter på balkongfronten. Utemöbler har lånats av syster C (vill inte köpa ännu, måste känna av hur det känns) och, svimma inte nu, men jag ska plantera solrosor i en kruka och ha på balkongen! Jösses. Kors i taket. Vi får se. Mina fingrar är inte ens ljusgröna i dagsläget. Snarare är de mer kända för att vara växtdödare. Plantor darrar i min närvaro och vädjar för sina liv. Endast en planta har lyckats överleva, trots knappt nå vatten på sex veckor när vi var i NY förra sommaren. Och sparsamt med vatten under året som gått. Snacka om livsvilja!
Vi får se. Jag uppdaterar! Nu håller vi tummarna för våra svenska hopp.

8 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Iiiiihh! Jag vill så gärna se Hockey VM , men det inte om det går.... :-( Mellofestivalen känner jag typ noll intresse inför faktiskt. Men en VM-final mot FINLAND i hockey. SHIT! DET är grejer det....!! :-D
Minns OS-finalen då Sverige spelade mot Finland för ett par år sedan (tror det var vår första andra vinter här i USA) och jädrar vad jag skrek. Stackars grannarna, för OS var ju i Europa då så matchen spelades okristligt tidigt en söndagmorgon...haha!
Kul med ditt bokbyte. Ser på bilden att en av böckerna är Fyrmästarens dotter. Den läste jag alldeles nyss ut och jag tyckte den var jättebra! Men så gillar jag ju "mysdeckare". :-)
Nu ska jag banne mig gå och sova! Har skickat min reviderade artikel till fd chefen nyss och det känns bra trots att det blev en sen kväll. Nu har jag förhoppningsvis en fri helg.. :-)
KRAM!!!

Viktkamp sa...

Håller tummarna för att solrosorna blir fina =)

Duktiga Tjejen sa...

Vad kul med bokpaketet!

MiniZillen sa...

Va spännande med bokpaket..hur fick du det? Hur fungerar det? Blir jättenyfiken!

mintekopp sa...

Nämen Å så underbart med en hemlig bokvän! Fantastiskt fint litet paket dessutom!

Monika Häägg sa...

Vilket fint paket du har fått. Många spännande saker.
Kul att lilla N. gillar teater. Det brukar spelas många trevliga barnföreställningar på biblioteken. En gång tiden (för rysligt länge sedan, på 90-talet) turnerade jag med barnteater. Det var alltid väldigt roligt att komma till nya bibliotek.

Martina sa...

Kan det vara en garderobsblomma du har. Mitt tips är att fylla fönsterbrädena med sådana. De växer fint utan inblandning långa perioder ;-)

Trillingnöten sa...

Saltis: Gillar också att titta när det blir så där spännande! Nu hann jag inte se den iaf, men vad sjutton. Ser verkligen fram emot att läsa den där boken nu!!

Viktkamp: Tack, de kan behöva all hjälp!

Duktiga tjejen: Ja, verkligen!

Minizillen: Förklaring kom på din blogg!

Mintekopp: Absolut! Blev jätteglad!

Monika: Vad kul! Det är jätteroligt att de anordnar teatrar för barnen!

Martina: Aha! Kan vara!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...