söndag 22 maj 2011

Söndag

Ja, jorden gick inte under igår. Förvånande? Nae, inte direkt. Jag är glad att det inte blev värre. Även om jag hörde om nåt vulkanutbrott på Island igen. Det var ju mindre roligt. Jag hoppas det inte blir lika allvarligt som förra året. I år är det skönt att slippa oroa sig för flygningen. Trots att utbrottet var i april förra året var det ju stor risk med inställda flyg ända in i juni, då vi skulle flyga till New York. Tänk vilket kaos det var!

I dag blir det gymmet först på morgonen/lunchen och sen tvätt och städ på eftermiddagen. I dag är det sista normala dagen i tvättstugan innan det blir helt upp och ned. Imorgon stänger tvätten i två dagar och sen blir det bara ett tvättrum öppet. Vi får se om det blir rena rama Vilda Västern där nere. Det är många som ska samsas om utrymmen och tvättmaskiner. Blir det riktigt illa kanske jag får åka över till systeryster och tvätta nån maskin? (Pweeeese, syrran!)Eller som en bloggvän föreslog; köpa nya kläder! Tragiskt. Verkligen.

Och vet ni, citatet jag skrev i fredags har verkligen sanning i sig. Helgen är som en regnbåge. Den ser fin ut på avstånd, men när man kommer närmre försvinner den. Imorgon är det tillbaka till jobbet igen. Det känns inte ens som att det var helg nästan.
Njut av söndagen nu!

8 kommentarer:

Monica sa...

Hoppas du hinner vara ute lite i det fina vädret, vilken grönska det är! Men mycket som ska hinnas med på helgerna, önskar fin söndag!

Camilla sa...

Ditt citat om att helgen är som regnbågen stämmer så bra. Jag ska försöka njuta av söndagen idag. Ha det bra du också!

Sen händer det ju faktiskt bra saker även i veckorna så dom är bra att ha dom också :-)

Steel City Anna sa...

Oj det kan nog gå vilt till i tvättstugan :)

Duktiga Tjejen sa...

Och vi som flög hem från Island för exakt en vecka sen... Och var vid den vulkanen... Huh. Vi ska ju till USA om typ 3 v, askmolnet måste bort!

Monika Häägg sa...

Ja, nu är den vackra regnbågen borta. Helgen är över och måndagens grå lunk är på ingång. Nej, även måndagar har regnbågsfärger. små stänk av spänning och glädje! Varför inte en regnbågsvecka?

Anneli Stålberg sa...

Helgen går alldeles för fort. Hoppas att vi får en skön vecka! :)

mintekopp sa...

Ditt citat är verkligen mitt i prick, det är ju precis så det är. Måndagmorgon igen...med bara några dagar kvar till en ny helg :-) Hoppas att du får en fin vecka!

Trillingnöten sa...

Monica: Lite hanns med,trots att jag inte ens hade lust att vara ute. Konstigt det där!

Camilla: Ja, det är ju sant :) Inte lika mycket kanske...mest för att man inte hinner SE det som händer för att man är så upptagen.

Anna: Du skulle bara veta!

Duktiga: Ni hade sån tur! Och jag hoppas turen fortsätter nu inför den andra resan!

Monika: Vi inför en regnbågsvecka här och nu!

Anneli: Så sant så sant!

Mintekopp: Måndag och fredag är de enda dagarna i veckan tror jag :) Ha en superfin vecka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...