lördag 25 juni 2011

Lördag : )

Så var den hajpade midsommaren över för detta året. Vi hade en superfin och relaxad dag med träning, lite midsommardans och färskpotatis. Alldeles lagom.
I år var det första gången N fick testa på att dansa kring midsommarstången. Tidigare har vi varit på resande fot (passar på att åka under midsommar för att slippa fira) och förra året var vi i Battery Park i New York, men då var det så mycket folk att det var svårt att komma fram och dansa. N tyckte det var ganska roligt att studsa runt och dansa igår, tills hon fick väldigt "ont" i benen. Det där onda kom visst från att hon ville ha nåt att dricka och äta istället. Det "onda" blev mycket bättre efter saft och en bulle. Riktig dundermedicin.


N passar på att dansa i en liten paus i musiken

Dukat matbord. Ni ser blommorna i fönstret? Nytillskott efter skolavslutningen. Fick från en elev och från rektorn. Den till höger i bild sjunger redan på sista versen. Jag fattar inte vad som går fel.

Idag är det dags för årets tråkigaste dag. Allt är stängt och alla är hemma och är bakfulla (nej, kanske inte, men många i alla fall) eller myser i allmänhet. Jag som ville ut och köpa en ny sport-BH. Jag har två som är urgamla nu och jag känner att det är dags att införskaffa nåt nytt. Vi får ta det på måndag istället. Idag får det bli träning och lite mys. Kanske "Hitta Nemo"? Filmen alltså. 
Vad gör ni en sån här dag, dagen efter?

7 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag virkar såklart :) !
Och senare i kväll åker vi till goda vänner och grillar. Drar ut på midsommarfirandet lite till...
Kram.

Monica sa...

Fin midsommarflicka i dansen:-), tänk jag fick samma lust att åka och kika i affärer idag, tänkte det var lugnt i dem och det är det nog för allt är stängt:-). Nu är alla helger avverkade och skönt känns det, vi har julen att se framemot men det är annorlunda, där ska det satsas:-)

Anonym sa...

Jag var med sambon och hämtade vår bil som vi lämnade hos några kompisar igår. Så satt vi ute på deras veranda och åt blåbärspaj med glass. Nu tänkte jag sitta i fåtöljen eller i sänge och läsa. Slönda i bärnsten eller Just Kids är frågan. Ha en bra dag!

Saltistjejen sa...

Vad fin N var!! Så somrig! Kul att hon hade roligt. Jag tycker också att saft och bulle låter som dundermedicin!! :-)
Vi drog aldrig ner till battery park igår pga vädret men hade en supermysig Midsommar ändå med andra svenska vänner, bl a Fröken Anki. Så ROLIGT!
Ang Midsommardagen ÄR den verkligen en slödag i Sverige. Minns ett år när M och jag ville ut och äta på kvällen och insåg att typ nästan alla restauranger var stängda. Lite som Thanksgiving här i USA. Men jag gillar annars just att Midsommardagen är en riktig slappardag. Man KAN verkligen inte göra något utan MÅSTE ta det lugnt hahahaa! Lite bra ibland. :-)
Hoppas ni får en fortsatt fin helg!!!
KRAMAR!

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker att det är en härlig dag. En dag då man kan skrota runt som man vill. Fast jag har strukit tvätt också :)

Freedomtravel sa...

Vi har mest suttit i bilköer hela dan, inte så spännande... ;)

Trillingnöten sa...

Husfrun: Mysigt :) och så klart virkningen!

Monica: Ja, julen ser jag fram emot runt augusti! Och då är det all in som gäller :)

Cinnamon: LÅter supermysigt :)

Saltis: Det har du rätt i. Man MÅSTE verkligen ta det lugnt. Svårt det där. det trista är ju att det är söndag direkt efter...så två hela dagar att vila på. Lite väl mycket :)

Anneli: Ja, det är ju sant :) Jag har också lite tvätt att ta hand om :)

Freedomtravel: Inte superspännande, men kul att vara på väg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...