onsdag 22 juni 2011

Semester!

Vad kunde vara bättre än att vakna till strålande solsken på första semesterdagen? Eventuellt någon som kommer in med en bricka med flygbiljetter till New York kanske. Annars är det ett perfekt uppvaknande. Sju veckor av semester ungefär. What to do, what to do? There is no end to the possibilities!
Jag känner mig lite som en kalv som skickats ut på grönbete för första gången. Speciellt efter sista dagen på jobbet som var igår.
Vi städade hela personalrummet och förrådsrummet där vi har allt läromedel. Det är ju sånt man aldrig hinner annars. Det är inte direkt så att man tar sin enda kvartsrast på hela dagen och ställer sig och rotar och ordnar i läromedel som ligger hullerombuller. Vi slängde sopsäckar med "bra-att-ha-material". Sånt man sparar i fall att, eller som kan vara roligt att använda nån gång. På typ tre år har det faktiskt inte varit läge att använda, så när?Bättre att få utrymme till nytt och fräscht. Nu finns ju också datorn där man kan hitta massor med bra att skriva ut och använda när man vill. Man behöver faktiskt inte spara en fysisk kopia av allt som förr i tiden. Fast man hade kunnat tro det när man kikade på alla gömmor i lärarrummet.
Och allt damm ska vi inte ens prata om. Ett under att vi alla inte drabbats av astma eller nåt. Nu är det i alla fall rent och fint till hösten och till den nya läraren som kommer. Det känns bra.
Nu ska jag njuta av min första lediga dag. Lite träning, lite mys, lite gå till parken om det är fint väder på eftermiddagen...Life is good!



ps. Jag klarade Super Mario värld 3-4 igår. Joy!

12 kommentarer:

Monica sa...

Ha ett härligt sommarlov, skönt att ni hann röja på jobbet också. Njut av livet och nån chokladpralin ibland;-) och kanske just det på ett vackert fat som överraskning ifall inte de där biljetterna dyker upp. Att jag tänker på chokladpraliner är för jag nyss såg några alldeles otroligt läckra på en blogg och önskade de var här:-)

Marina sa...

Ha en jättebra semester :)

sara sa...

Härligt med semester! Ta vara på tiden. Här hemma inledde vi sommarlovet med sjukdom. Alla utom Saga är hängiga och förkylda. Typiskt.

Steel City Anna sa...

Hoppas semestern blir härlig :)

Ida's Lippstick sa...

Så underbart med semester!
Hopas du hinner njuta mycket!
Lycka till med nästa nivå på Super Mario! ;-D
/ Kramar Ida

Saltistjejen sa...

Å jag blir avundsjuk!! Så härligt med sommarlov!!! :-) Själv är jag ju "ledig" men det är en betydligt mer strssfull ledighet när man inte vet när eller om man ska hitta ett nytt jobb. Jag har njutit och njuter, såklart av att vara just ledig, men i bakhuvudet finns hela tiden den är oron som pickar.... och som kommer upp mer ibland. Inatt t ex sov jag jättedåligt för jag låg och funderade alldeles för mycket över framtiden.
Njut nu och gå ut i solen!!
Kramar!

Duktiga Tjejen sa...

Gud vad härligt, njut njut njuuut! Jag hälsar NYC från dig. Skriv gärna i min blogg tips på lite matställen, vi verkar ju ha samma smak :)

Villa Frejas bokblogg sa...

På skolan där jag jobbar nu i veckan har vi tre feriearbetare som får gå runt och städa i alla vrår. Till och med fritids lego får de diska :/
Det låter härligt att vara kalv på grönbete :)
Kram.

Anneli Stålberg sa...

Semester är härligt på alla sätt :)
Hoppas att du får många härliga, varma, sköna och avkopplande sommardagar tillsammans med din familj.

Martina sa...

Grattis!! Till semester men kanske framförallt till dina Super Mario framgångar ;-)

Emmas Bokhylla sa...

Ah, haaaarligt det later! Jag skulle garna ocksa ha en sadan ordentlig semester! Njuut!

Trillingnöten sa...

Alla: Tack! Jag ska njuta som en tok! Och Husfrun: Det där med feriearbetare som gör jobbet...ingen dum idé!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...