torsdag 28 juli 2011

Ett ruttet inlägg

För det mesta känns det som att jag skriver himla positiva och uppmuntrande inlägg. Jag gillar att vara positiv! Dock är jag ju som alla andra människor i världen, jag är sur och tvär och ilsk jag också. Ganska ofta faktiskt. Jag är väldigt beroende av vilken sida jag vaknar på varje morgon. Blir det fel har jag mycket svårt att dölja hur jag känner och mår. Är jag sur och trött och tvär - då vet världen om det, även om jag försöker dölja det. Är jag glad och uppåt - då vet världen om det också.
Idag tänkte jag göra en lite ovanlig lista. En lista på saker som irriterar mig - stort som smått.

Idag är det torsdag och jag irriterar mig på:

  • de som inte använder blinkers när de kör. Speciellt i rondeller! 
  • lediga kassörskor som handlar i "sin" butik och som måste stå och prata med arbetande kassörska när de betalar som om de träffas på stan. Trots att kön bara växer och växer och att den arbetande kassörskan inte kan scanna varor OCH prata samtidigt.
  • när man slår i huvudet i oväntade saker som en öppen skåplucka eller nåt annat "plötsligt" uppdykande.
  • när folk kommer försent till en inplanerad träff
  • rasister, vilka alla har noll koll och nåt fel i skallen.
  • när man upptäcker att toalettpapperet är slut EFTER man uträttat sina behov
  • när internet segar och inte laddar sidorna "fort nog"
  • när folk framför inte håller upp dörren, utan släpper den rakt på den som går bakom
  • när det bryts för reklam och nyheter mitt i filmer. Onödigt.
  • när det blåser stark motvind, speciellt när man cyklar i uppförsbacke
  • när folk röker på stan och struntar i folk som befinner sig i närheten
  • när jag har rätt och den jag argumenterar med vägrar inse det.
Ja, nu var den barnsliga listan över och jag kan gå vidare i livet! Ja, visst finns det en massa annat att bli irriterad på här i världen, men det får räcka för idag.
Vad irriterar er mest av allt?

Bild lånad

16 kommentarer:

Emma sa...

Tycker även detta var ett inspirerande inlägg. Man måste ju få lätta på trycket ibland.

Angående att slå huvudet i oväntade saker: Fy! Nästan ännu värre är att slå huvudet i något som alltid är på samma plats -då känner man sig dessutom som en idiot;--) Man lär inte av sina misstag -bara att känna igen dem när man gör dem igen eller hur är det man säger? Jag slog nämligen huvudet i ett högst permanent skåp häromdagen...

Duktiga Tjejen sa...

Jag har faktiskt oxå funderat på att skriva en sån lista, jag jobbar bara på att få den lite längre ;)

Hatar rökare som bolmar vid en! Cigarretter borde förbjudas.

sara sa...

Jag känner igen mig så väl. Särskilt punkten om rökare. Hatar verkligen folk som ställer sig bredvid en och tänder en cigarett. Gå härifrån! har man lust att skrika.
Eller som när vi var på kryssning. Vi hade satt oss ute på däck och det fanns en enda stol över i den lilla hörnan vi hade hittat. Då kom det en kvinna och satte sig. Hon tände en cigarett och SEN sa hon: Säg till om röken stör er. (!) VIlken idiot. För det första frågar man väl INNAN man tänder den och för det andra så tycker inte jag att man sätter sig bredvid någon och börjar röka.
Jaja, nu har även jag gnällt av mig lite och kan gå vidare. :) Hoppas du får en fin dag!

my sa...

Haha, klockren lista!! Skulle skriva under på det mesta (allt?!) du listat där. :)

Hoppas resten av dagen blir toppen utan några större irritationsmoment.

Marina sa...

Kan nog hålla med om att det mesta av det du räknar upp är sådant som kan irritera vem som helst...men just nu sitter jag på balkongen i det underbara sommarvädret och tittar ut över vattnet som glitrar och känner att idag tänker jag inte irritera mig på något!
Ha en bra dag!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag kan skriva under på de flesta av dina punkter! En mycket klok lista. Jag irriterar mig också på tågförseningar (laddar redan inför kommande termins studier då jag ska åka tåg). Och så irriterar jag mig på trångsynta människor över lag. Ungefär som du beskrev, de som vägrar inse att de faktiskt har fel. Idioter helt enkelt.
Ibland är det skönt att kunna irritera sig - och att sätta ord på känslan.

Camilla sa...

Jag gillar den sista punkten:
"när jag har rätt och den jag argumenterar med vägrar inse det." Inte alls ego...

Det finns en massa småsaker jag irriterar mig på som byte mellan sommar- och vintertid, folk som vet bäst, segt internet, folk som inte kan ta med sitt skräp hem från skogen och en del annat. Men för det mesta är jag positiv faktiskt!

Emmas Bokhylla sa...

Kalrt att man maste fa vara arg! Jag ar tyvarr ganska latt att lasa av sa min omgivning marker oftast om jag ar arg som ett bi....

Jag gillar din lista, vi har alla saker som driver oss till vansinne....en sak skall jag vilja ha med pa listan:
-Kollegor som ber en om tjanster stup i kvarten, men som lagger fram det pa ett satt som balanserar mellan tjanst och beordran, sa man alltid kanner att man blir beordrad, bara att det ar dolt av en tunn fernissa av "....ar du snall".

Emelie sa...

när jag rökte igår på stan så gick jag en bit bort eller vinkla ciggen, vet ej om du menade mig men men:)

Unknown sa...

Jag irriterar mig på så mycket så om jag börjar skriva det här så kommer jag bara bli på dåligt humör. Inte bra. Men en väldigt bra lista och jag kan nog skriva under på allt.

Katarina sa...

Vi alla har mer eller mindre positiva dagar.. Man får spy ut sin frustration och sitt missnöje emellanåt... Ha, ha

Hoppas morgondgen är lite bättre.. Kram

Steel City Anna sa...

Rolig bild :)

Trillingnöten sa...

Emma: hahaha! DET är nog ännu mer irriterande att slå i nåt man visste fanns där! :)

Duktiga: Ja, ibland känns listan enorm och ibland väldigt liten!

Sara: jag VET! Hur irriterande som helst. det är som att röken inte kan nå någon som står en meter bortom...fast den kan sprida sig jättelångt!

My: Tack! Den blev riktigt bra :)

Marina: Det gör du rätt i! Njut av irritationsfri tid! :)

Husfrun: Ja, det håller jag med om. Tågförseningar och trångsynthet! Fantastiskt bra det också :)

Camilla: Ja, inte alls ego :) Det är ju skönt! tidbyte förstår jag inte heller...känns så onödigt faktiskt. Och nedskräpare!

Emmasbokhylla: Klockrent! Jag skriver upp på den med!

Emelie: Nej, det var det inte :)

Dorro: hahaha, det finns mycket irriterande i världen! Lika bra att glömma det :)

Katarina: Tack! Idag känns det riktigt bra :)

Anna: Hahaha, jag kunde inte låta bli. Älskar den!

Malin-Charlotta sa...

Haha! Har sagt det förut och det tål sägas igen. Dina inlägg får leendet att fastna långt uppe vid öronen.

Igår...var jag tvungen att resa mig från soffan då jag började se hemska bilder i huvudet på hur jag drämde datorn i miljoner bitar i väggen när den konstant hängde sig. Allvarligt, jag trodde en explosion var nära. DET är en av de saker jag kan bli GALEN på. Ett riktigt världsproblem alltså.. långsamma datorer ;-)

Trillingnöten sa...

Malin: Hahahaha, DEN var rolig! Jag kunde se det framför mig. Lite som rök som steg ur öronen!

Malin-Charlotta sa...

;-) Hahaha, precis så var det, svartröken pyrde allt ut ur öronhålorna.. Å idag skrattar vi härlig åt det. Livet är bra underbart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...