tisdag 27 december 2011

Så var julen slut

Gårdagen kunde inte ha varit slappare. Och det var riktigt härligt! Det är välbehövligt att få vara lite slö och "lat" ibland. Och "Love Actually" är precis lika bra varje gång man ser den. Faktiskt. Det är den enda film jag kan se om och om igen.
Ingen Dagmar är här, men väl lite extra vind. Vi får se hur dagen artar sig. Det har liksom varit av och till med vinden. Ibland väldigt lugnt och sen plötsligt är det mycket vind. Hon har väl dragit över kan jag tänka så ingen fara på taket. Plusgrader är det också, och ingen snö så långt ögat kan nå. Jag gillar. Känns lite som vår faktiskt. Jag saknar inte snön!
Dagen bjuder på gym och kanske biblioteksbesök. Granen ska kastas ut och julpyntet ska få fara ned i källaren igen. Kanske inte allt idag, men under veckan, lite pö om pö. Vardagen är tillbaka!
Just ja, fila lite på nyårsmål också. Löften låter lite väl drastiskt och skumt, men nya mål för 2012 kan man ju alltid slå till med!
Dags för frukost. Idag blir det fruktsallad! Lite detox efter helgens frossande.

Bye bye!

7 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Plockar ni redan bort granen alltså?
Vår står kvar minst en vecka till. Kan inte få nog av den snyggingen :)

Marina sa...

Håller med - "Love Actually" är den ultimata "slötittar-mys-julfilmen"!

Duktiga Tjejen sa...

Ska granen redan bort?! Där ser man! Det är faktiskt spansk jul 6 jan.. ;)

Här skiner solen och det är minst 12+. otroligt. Vårkänslor!!

mariah sa...

Jag älskar också Love Actually! Måste köpa den så jag har den i rätt regionsformat så jag kan titta :)

Malin-Charlotta sa...

Nyfiken på de där 2012 målen (vill ju peppa lite!)

Och vårfint har det blivit på bloggen också! Håller på och ljusnar upp min lite också men är inte klart än.... vill ha alla färger haha!

Anneli Stålberg sa...

Ja tänk att det snart är ett helt nytt år, fyllt av framtidstro :) Det känns härligt!

Saltistjejen sa...

Skönt med slappardag!!!!
:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...