söndag 29 januari 2012

Så var det med det

Helgen tog slut lika snabbt som den började. Det var en välbehövlig paus som helgen gav eftersom ingen av oss i familjen känt oss helt hundra. Dottern lider av hosta och snuva fortfarande, jag själv har precis avslutat en rejäl förkylning och maken har påbörjat sin släng av samma förkylning. Då behöver man lite lugn och ro. Lite andningshål. Jag kan ju säga att helgen var slapp. Det enda som hände var att jag faktiskt kunde ta mig till gymmet igår för att träna för första gången på en vecka. Det tackar jag för! Annars har helgen bjudit på en hel del soffhäng och en hel del huvudvärk för min del.

Idag är det måndag och jag är glad för att:

  • melodifestivalen börjar på lördag! Joy to the world!
  • februari är alldeles strax här. På onsdag närmare bestämt. Äntligen! Våren kommer så sakteliga.
  • jag och dottern börjar bli friska igen. Maken är snart där han med. 
  • på onsdag blir det en liten road trip för maken och mig. Hemlig destination :)
  • våren är snart här...bara en riktig vintermånad till och sen är det dags...bara...fyra veckor är ingenting.
  • jag har en fantastisk make och en underbar dotter!

10 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Låter som en skön helg tycker jag. Förutom förkylningarna då. De kan man gärna vara utan men de brukar envetet hänga sig kvar tycker jag. Tyvärr.
Hoppas hela familjen kryar på sig snart!!
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Här är det också sjukstuga för första gången på evigheter. Trist.
Så melodifestivalen börjar i helgen - det är ju i alla fall roligt :)

Västgötskan sa...

Mycket att vara tacksam för! :-)

Stef sa...

Usch för sjukan!! Hoppas att ni mår bättre nu! :) kramar

Unknown sa...

Oj börjar melodifestivalen på lördag. Så trevligt. Då vet man vad man ska göra då i alla fall:P Det låter som din helg varit skön trots förkylning. Fin måndagslista.

Jojjo sa...

Drygt med förkylningar men skönt med en slapp helg! Denna måndag började verkligen upp och ner men ska använda din pepp-teknik för att vända den till något bra. Ha en riktigt fin dag!

Marina sa...

Det är absolut tillåtet med slapparhelger - med eller utan förkylningar!

ZtorZillen sa...

Underbar helg! Hur gammal är din dotter? Min pappa är lärare, han har typ aldrig vart sjuk vad jag kan minnas (förutom besvär med hjärtat..), aldrig förkyld. Har du blivit mer frisk och motståndskraftig sedan du började som lärare? Är din man mer sjuk sen du började som lärare? Åh, va nyfiken jag är..! HEHEH...

Anneli Stålberg sa...

Jaaaa, våren är snart här!
Hoppas att ni alla snart är friska igen!

Katarina sa...

Skönt med en slappar helg även om du varit förkyld,, ni behövde nog den. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...