torsdag 23 februari 2012

För en prinsessa i tiden kanske?

Så har det äntligen skett! En liten prinsessa har kommit till världen. Och nu slås det vad om vilket namn miraklet ska få. Det är både Alice och Ingrid och Astrid. Kungen ska tydligen förkunna prinsessans namn under nån ceremoni senare idag.
Det finns alltså tid att komma med namntips till kungafamiljen! Jag och min klass diskuterade prinsessans födelse igår i skolan och jag frågade vad de tyckte att hon skulle få heta.
Flickorna i klassen var helt klart överens. Ingrid, Margareta och Kristina i all ära, men det namn som vann överlägset hos mina elever var:
Hello Kitty! 
För en prinsessa i tiden är ju det ju inte helt omöjligt va? I dessa tider när barn blir döpta till allt möjligt som Anakin, Arwen, Solstråle och Yoda (äsch, Yoda vet jag kanske inte nåt om, men resten...) är det väl inte helt omöjligt att även den kungliga familjen påverkas?

Blivande namne med prinsessa?


14 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahhaaaaa! Underbart! Hello Kitty Bernadotte! DET hade varit något det!!! :-)
Och ja, på E's dagis finns det faktist både en Anakin och en Arwen. OCH de är syskon...! :-)

Marina sa...

Tja, varför inte...;)

Freedomtravel sa...

Haha, Hello Kitty... det vore nåt! Det ska bli intressant att se hur traditionellt namn det blir, eller om de väljer friare. Vi har "slagit vad" på jobbet och jag har gissat på Sofia... :)

my sa...

Klockrent! Vilka härliga ungar du har i skolan.
Hoppas det nyblivna föräldraparet läser din blogg nu då. :)

Unknown sa...

Hello Kitty tycker jag låter perfekt. Men jag tror det blir Ingrid eller Alice.

Lisa sa...

Haha ja det vore ju nåt. Jag röstar på Ingrid, fast av egoistiska skäl Alicia, eftersom Ingrid är mitt favvonamn om vi nu nån gång i framtiden skulle få en bebis till. Hehe

Johanna sa...

Haha! Vore sjukt, det. Tror dock på något med traditionellt.

Jag säger ungefär som Lisa, fast det är namnet Alice jag hoppas att de skippar eftersom jag tycker att det är fint. Skulle aldrig aldrig döpa mitt barn till samma som prinsessan pga rädd att folk skulle tro att det var därför..hehe.

Villa Frejas bokblogg sa...

Arwen tycker jag är fint :) Sagolikt, älvlikt och vackert.
Men Hello Kitty ;)... nja. Hur som helst är det spännande - snart får vi veta vad prinsessan fått för namn!

Monica sa...

Hahaha, ungar är bäst, Hello Kitty väl så bra som Silvia Eva Mary;-) Konstiga namn det blev tycker jag fast jag inte "rasar" som det står Herman Lindquist gör:-). I tidningarna har de fullt upp nu, vill gärna läsa om något annat snart.

Camilla sa...

Hello kitty tycker jag låter som ett bra alternativ. Hihi!

Malin sa...

Blue Ivy röstade jag på, men det är tydligen taget;)

Västgötskan sa...

Hello Kitty hade varit bättre än Estelle! :-O ;-)

Steel City Anna sa...

Det finns en extremt rolig serie om att Kungabarnen borde heta mer moderna namn, Kevin, Tindra och Bongo föreslogs och de gick på dagis som alla andra :) Hello Kitty är helt fantastiskt!

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker att barnen har superbra förslag. Sedan blev det ju verkligen namn som inte alls var förhandstippade. Härligt! Estelle är vackert, jag tror barnen kommer att gilla det också : )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...