måndag 19 mars 2012

Fashion forward

De som känner mig vet att jag inte direkt är modemedveten eller bryr mig speciellt mycket om kläder. Jag har mina stunder då jag försöker styla till lite grann, men allt som oftast är det ett misslyckande. I mitt tycke skulle det vara skönt att öppna garderobsdörren och hitta perfekt passande och matchande kläder och slippa gå på stan och själv shoppa ihop det.
 Därför förstår jag inte direkt varifrån dotterns intresse för kläder uppstått.
Igår skulle hon prompt ha sin rosa klänning. Till det valde hon sitt silverskärp med små rosetter som skulle sitta i midjan (?). I köket har vi ett flygblad från en klädaffär som sitter på kylskåpet. På den är det en flicka, som faktiskt liknar N lite grann. Dottern såg henne och pekade. Hon ville att hennes hår skulle sättas upp som flickan, högt på huvudet. Resultatet:
På fötterna har hon också finskor. Givetvis. Vad trodde ni? Söndagsfin minsann.

Igår kom min skrivarkompis över en stund. Jovisst. Jag har kompisar för varje tillfälle. Badkompis, TVtittarkompis, träningskompis, you name it. Kanske inte.
Jag läser en kurs på universitetet som vanligt. Denna gång resten av specialpedagogik. Tydligen ska vi skriva en B-uppsats och jag blev ihop-parad med en tjej och vi ska visst skriva tillsammans. Igår träffades vi för första gången och vi strukturerade upp vårt arbete lite närmare. Det visade sig att hon var väldigt trevlig och snäll dessutom. Det är ju alltid en fördel. Hon hade med sig en Nalle Puh-tidning till N, lite bullar och ett alldeles fantastiskt tålamod när N hade sina utspel (hon blev uttråkad av att rita bredvid oss efter fem minuter och tvekade inte en sekund att låta oss veta det genast).
Så, en alldeles lugn och fin söndag som vanligt!


15 kommentarer:

Marina sa...

verkligen söndagsvacker så det förslår! Lycka till med uppsatsen!

Stef sa...

Åh vad fin hon är din dotter! Jättevacker!

Hmmm B-uppsats, huga....är glad att det är bakom mig, inte min grej alls att sitta och skriva uppsatser. Hoppas att det går bra iallfall! kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Så söt hon är :)
Specialpedagogik funderar jag också på. Hur många poäng krävs för att man ska kunna dra nytta av det?

Emma sa...

Men vad fin hon är och blev!

Kul med studier, jag håller också på för fullt. Själv tycker jag att det är lite jobbigt att skriva med andra, det tar sån tid och jag stjäl ju min. MEN -kul,särskilt att honvar trevlig också.

Katarina sa...

Klart tjejen vet att på söndagar ska man klä upp sig!! Så fin hon är! Här är alla uppklädda på söndagar, eftersom det är den dagen man besöker kyrkan,, Alla är så fina då!

Jojjo sa...

Söt som socker är hon! Min systerson är likadan, JÄTTEVIKTIGT vad han har på sig för kläder - trots att han bara är fyra år, haha

Madeleine i USA sa...

Åh vad söt hon är! :) Håller med att hon är söt som socker.

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Nu är vinnarna av kaktävlingen utsedda och publicerade i bloggen. Samtidigt har jag dragit igång ytterligare en tävling! Och under dagen kickar jag igång en makeuptävling med TRE vinnare!

Saltistjejen sa...

Hahaha! Kanske kan hon ha en liten kurs för E när ni flyttar hit då? E gillar INTE kläder. Alls. Och INTE klänning eller kjol hahahaha! Hon skulle helst gå i samma kläder jämnt och då och då byta dem mot en T-Rex-kostym hahahaa!!!!! ;-)
Skönt att du fick en så bra partner inför er uppsats! Gulligt att hon ahde med sig presenter till N också. Fast jag förstår att det kanske inte var så lätt att jobba med en lite argsint N. I know... been there.... ;-)
Krma!

Monica sa...

Ja dottern vet hur man gör och hon blev så fin:-). Lycka till med skrivandet, hoppas ni båda är snälla;-) men oftast eller alltid så går det fortare och blir bättre att göra det själv:-).

Camilla sa...

Vilken vacker liten prinsessa. Riktigt söt!
Det kommer bli som när jag går på stan med min dotter och hittar något plagg. Då undrar hon först vem plagget är till för det är skillnad på mammafina kläder och Cissifina kläder. Kanske är rimligt att vi inte ska ha samma stil, men hon kan ändå tala om när kläderna är mammafina. Kul att gå och handla ihop, även om jag egentligen inte är så förtjust i att handla kläder.

Anneli Stålberg sa...

Hon är en sådan sötnos! Jag tror att klädintresset delvis hänger ihop med hennes ålder. Min dotter var likadan i den där prinsessåldern, nu vill hon ha tuffare kläder :)

Steel City Anna sa...

Himla söt dotter och klänning :) Lycka till med uppsatsen!

Malin sa...

Min yngste skall helst ha finskor, svarta byxor och svart skjorta MED slips varje dag. Han får inte ha finskor när det är gympa i skolan (här byter man inte om) men annars så. Tillochmed när vi cyklar skall han ha dem.

Jag det kanske var tur att ni läser special pedagogik, en sån måste väl ha tålamod kan jag tänka;)

Duktiga Tjejen sa...

Hon är så otroligt söt din dotter!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...