lördag 17 mars 2012

Jag blir manisk

Nu när tapetseringen är klar har jag städat ordentligt. Det är som sagt väldigt dammigt och smutsigt efter nåt sånt. Plus en väldig oreda då saker och ting fått byta plats i nästan en vecka. I torsdags koncentrerade jag mig på dotterns rum och vardagsrummet, samt köket. Igår när vi kom hem påbörjade jag resten också. Och det var nåt som kom över mig. Det började med att jag tänkte att jag kunde städa ur skåpen i köket eftersom skåpluckorna ännu inte är ditsatta. Det blir ju liksom lite smidigare.

Fast utan hunden
När det var klart kunde jag inte sluta! Jag gick runt som en ångvält. Kastade, putsade, städade, fejade. In i garderober i hallen och städa ur och rensa bort skit som man ändå aldrig använder, men som man sparar för att det är "bra att ha". Nu ska det bort. Eftersom det blir flytt så småningom är det fiffigt att börja rensa ur redan nu. Dessutom fick jag upp vårgardinerna i köket. Strykta och allt. Känns riktigt bra!
Jag städade cirka sex timmar igår och har fortfarande en del kvar. Idag måste jag slänga en massa på återbruket och tvätta golven, tvätta kläder.

Det var skönt att få det mesta gjort igår för idag är jag förkyld med ont i halsen! Typiskt. 


Ikväll blir det en skön vilokväll. Kanske ett bad och ansiktsmask. För att jag haft en sån stressig vecka och varit så duktig.


Fast jag är snyggare. Bild kanske kommer imorgon!



13 kommentarer:

Anonym sa...

Oj,oj ... blir trött bara av att höra allt du städat :-) Jag ska städa idag på förmiddagen men jag kan lova dig att det inte ska bli några sex timmar, inte! ;-)

Malin-Charlotta sa...

Hoppas du kryar på dig min vän!

Jag skulle vilja ha din adress då jag har en sak jag vill skicka dig. Du kan maila den om du vill (o om du inte vill är det helt ok så klart)

malin.charlotta@hotmail.se

Camilla sa...

Härligt med nystädad lägenhet. Nu kan du gå runt och njuta resten av helgen.

Västgötskan sa...

Nu har säkert din städmani hunnit lägga sig, men om den fortfarande hänger i kan du få kika förbi här och fortsätta i samma tempo.
Jag kan bjuda på fika... Hihi! ;-)

Katarina sa...

Njuuuut!

Saltistjejen sa...

WOW!!!!!
Hahah tror du fick lite Vårstädningsnfatt! Härligt! Det finns knappt någon bättre känsla än efter man gjort en sådan rejäl städning OCH utrensning! DUKTIGT!!!
Njut nu resten av helgen!
Kram!!!

Monica sa...

Otroligt skönt att få så mycket gjort! Efter är det stor njutning:-). Synd om du fick ont i halsen, du får kurera efter bästa förmåga, sköt om er och ha en bra helg! Vi får väl se före och efter bilder;-)? Ja på rummen:-)

Marina sa...

Det lät väldigt jobbigt...men troligen härligt när det är klart!

Madeleine i USA sa...

Tack för tipset :)
Börjar bli lite nojig för all övervikt efter x antal resor med det..
Trevlig helg!

ZtorZillen sa...

Hemmaspa! Åh, så mysigt!

dianasdrommar sa...

Duktig du har varit :) kram/Diana

Anneli Stålberg sa...

Bra jobbat! Det ser lite kladdigt ut, men det är säkert väldigt skönt :)

Steel City Anna sa...

Det tar sån himla tid att städa, jag upphör aldrig att förvånas. Att snabbt dammsuga och svabba golv kan man ju fixa på nån timme, men öppnar man ett enda skåp tar det en halv dag. Skönt när det är gjort iallafall.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...