torsdag 15 mars 2012

Ny look

Nu är tapetseringen och målningen i lägenheten klar. Det blev riktigt snyggt. Något som förbryllar mig dock är att skåpluckorna fortfarande inte är ditsatta. Ingen lapp fann jag heller om detta. Huruvida planen är att sätta upp dem idag eller imorgon fredag eller om en vecka. Det hade ju varit intressant att veta menar jag. Annars är det ganska smidigt utan luckor. Man ser ganska exakt vad som fattas och om man måste åka och handla.
Eftermiddagen får spenderas att städa extra noga. Det är ju alltid dammigt efter ett sånt här lägenhetsingrepp. I varje vrå dessutom. Och så får dottern flytta in i sitt eget lilla rum i natt. Hon var väldigt exalterad över sitt nya fina rum igår kväll när vi kom hem!
Köket är också väldigt fint. Om än lite trist utan skåpluckor. Vi får se om de tillkommit när vi kommer hem i eftermiddag.

För övrigt väntar jag på ett paket från DHL som måste köras ut till mig. Jag ringde DHL igår för att fråga när, var och hur. Och hör och häpna, de kör bara ut mellan 9-14 om vardagarna! Och då tycker de att man ska vara hemma. Kan man inte vara det så ska nån man känner springa över eller vara beredd. Jo, men visst. Jag som jobbar i en annan stad kan inte bara svänga förbi när de behagar ringa. För en exakt tid kan heller inte utlovas. Och de allra flesta man känner har väl annat att göra? Så, jag frågade om jag fick ändra adressen till min syster istället. För hon är hemma, men kan inte kuta runt stan hur som helst eftersom hon har en liten son. Men det fick jag heller inte göra först av säkerhetsskäl. Efter lite övertalning gick det. Så min snälla syrra E kan ta emot mitt paket mellan klockan 9-14 idag! Värdelös service i alla fall.

6 kommentarer:

Jojjo sa...

Härligt med lite nytt hemma, får hoppas att de där köksluckorna dyker upp snart!

Ang DHl blir jag bara matt, de har så märkliga regler. Borde man inte kunna få hämta det annars, på posten eller nåt? Galet.

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, vad tror de? De allra flesta människor sitter väl inte hemma på en vardag???

Duktiga Tjejen sa...

Eller hur, det är helt sjukt! När vi väntade senast tog M ledigt från jobbet för att kunna ta emot paketet (det var ett helt kassaskåp, så vi kunde liksom inte be någon annan ta emot betongklumpen på typ ett ton). Stört.

Ps. Hoppas man får se lite bilder fårn lägenheten :D

Monica sa...

Kul med nytt, "ljust och fräscht";-). Nu vill jag förstås se ett inredningsreportage här:-), luckorna tar nog lite längre tid, spännande att få dem sen och vad fort det andra gick. Roligt att lilla N ser och uppskattar det fina, blev lite uppmuntran för henne också. Ha det bra, kram!

Saltistjejen sa...

Jag tror alla budfirmor har det så. Även här. Vi har ju lyxen att bo i ett hus med door man så de tar hand om paket och sådant som kommer. Så sätter de en gul lapp i vår brevlåda och så kan vi hämta paketet från deras "lager" när vi kommer hem. Jag TROR att vissa firmor här har så man kan välja att be dem lämna paketet utanför dörren. Men i många fall vill ju inte mottagaren göra det eftersom man då riskerar att det blir stulet. Det ÄR ett problem såklart. Men jag gissar att anledningen till att de inte kan säga en mer specifik tid är att de inte dag från dag vet exakt hur många paket de ska leverera och hur lång tid det kan ta (trafik etc).
TUR att du kunde få det skickat till din syster istället och TUR att HON är hemma!!!

Anneli Stålberg sa...

Det där är så jobbigt! Jag förstår inte alls hur de tänker. Nästan alla jobbar ju just den tiden. Skumt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...