söndag 29 april 2012

Ibland väljer man den sämsta dagen...

Jag hade ända sedan förra helgen, då jag endast fick en ledig dag, bestämt att jag skulle ha en riktig slappardag denna helg på lördagen. Just för att söndagar är fulla av "måsten" ändå. Dansklass, städning och tvättning. Givetvis råkade denna inplanerade slappardag inträffa på vårens första riktigt varma och soliga dag. Men skam den som ger sig. Jag drog ned persiennerna för att slippa det "dåliga samvetet" som pockar på att man ska gå ut när solen skiner och jag/vi hade det väldigt skönt inomhus. Gjorde pannkakor till lunch, tittade på film, fick kinamat hemkörd av syster som var i stan. Den lataste dagen i år. Och det var riktigt skönt. Idag är det nämligen full rulle igen. Tack vare slappardagen igår känns det helt okej. Jag har till och med lite myror i brallan.


9 kommentarer:

Västgötskan sa...

Bra gjort. Ibland är det exakt så man ska göra! :-)

Camilla sa...

Skönt med en slappardag. Det behövs verkligen ibland, kanske oftare än det blir. Funderar bara på det där med vårsolen, det går väl slappa även ute? Jag slappar ibland bättre ute när jag inte är hemma och kan råka plocka undan tvätten eller något annat sånt.

Camilla sa...

Skönt med en slappardag. Det behövs verkligen ibland, kanske oftare än det blir. Funderar bara på det där med vårsolen, det går väl slappa även ute? Jag slappar ibland bättre ute när jag inte är hemma och kan råka plocka undan tvätten eller något annat sånt.

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, så där skulle jag också vilja göra. Fast just nu har jag alltför många måsten för att det skulle kännas bra.

Monica sa...

Det gjorde du alldeles klokt i! Och du är så bra,-)!

Anonym sa...

Slappardagar behövs ibland oavsett väder! Bra val och att du lyssnade på dej själv! :)

Malin-Charlotta sa...

Tänk vad de där dagarna är viktiga...

Åh du, lite kul med att vi var två små troll som packade väskorna fulla som små när åskan dånade utanför ;-)

Anneli Stålberg sa...

Slappardagar kan göra all skillnad i världen! :)

Min plats i solen sa...

Slappardagar behövs! Oavsett väder! Och visst är det attan att man ska behöva ha dåligt samvete för att man är inomhus då det är fint väder? Varför ligger det så djupt rotat i oss? Har aldrig förstått det där varför det är ett måste att vara ute d det är fint väder och inte när det regnar. Att dansa i regnet ochhoppa i vattenpölar är minst lika hälsosamt som solsken. :)

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...