söndag 8 april 2012

Påsksöndag

En av de lugnaste dagarna på året. Inte ens juldagen känns lika lång och tyst. Dock har vi en del för oss ändå. Till exempel börjar dotterns dans idag. Jag hoppas att det blev rätt datum när de skrev mailet eftersom jag tyckte att det var en konstig dag att börja på egentligen. För oss spelar det ingen roll, vi gör ändå inget speciellt över påsk, men andra är ju kanske iväg någonstans. Släkt eller skidor.
N hittade ett ägg igår!
Äsch, inte ska man klaga, det är ju bara bra om det börjar idag så vi har nåt roligt att göra! Jag själv passar på att träna på gymmet där dottern dansar under tiden. Det är inte helt fel det heller. Två flugor i en smäll liksom.
Undrar vad som finns där i?








Jag såg också ett ägg. Kanske från en fågel?
Nu ska jag gå och fixa en skinka till fika i eftermiddag. Och baka lite bröd! Ha en fin söndag!

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hoppas ni får en riktigt fin Påskdag!!! Ägg i trädet! Hm, kan er påskhare flyga?!? ;-)
Stor Påskkram!

dianasdrommar sa...

Härligt med latsöndag, vi ska på bio :) kram Diana

Unknown sa...

Ha en skön påskdags-söndag du också. Hoppas dottern kommer att gilla dansen. Jag står för arrangör för 5 olika danskurser för barn och ungdom här i kommunen och vad roligt det är att se hur roligt dom har!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, knepig dag att ha aktiviteter på. Våra barns aktiviteter är inställda i helgen - och handbollen slutade för terminen förra helgen. Känns som de flesta ändå inte har tid att komma.
Fortsatt glad påsk!

Stef sa...

Låter som att ni har en mysig påsk iallfall! :) Det där med tågbiljetten gjorde mig riktigt förbannad, det är för jäkligt att man ska betala lika mycket för en kortare sträcka!

Glad påsk iallfall!

kramar

ZtorZillen sa...

Åh, va spännande att leta ägg! Vilken underbar tradition! Vill också! Ha en trevlig söndag!

Duktiga Tjejen sa...

FIKAR ni på SKINKA? Haha!

Jag fick också leta påsk-present (fast inget godis, men väl en bok!) hos mamma i söndags.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...