måndag 23 april 2012

Twilight Zone

Jag är orolig just nu. Vad är det för dag idag egentligen? Hur mycket ÄR klockan? Det är tyst, stilla. Inte ett ljud. Jo, tåget passerade. Ett godståg dock, inga passagerare. Inga bilar på gatorna, inga människor som går (vad jag kan se)...inga lastbilar. Ingen som springer i trapphuset.Visserligen en och annan fågel. What is going on?
Vanligtvis vi den här tiden, runt halv sex en vardag, är det förvånansvärt mycket aktivitet. Billaster med folk som ska till arbete, cyklande- gående människor. Tåg. Men idag. Nada.
Då blir jag genast lite orolig och undrar vilken dag det är. Om mardrömmen har blivit sann. Jag har en återkommande mardröm om att vakna på fel dag eller vakna för sen. Missa viktiga jobb, möten, resor. Kanske är det idag? Fast att jag vet att det är tisdag. Den 24 april. 05:37. Jag måste ändå kolla fler källor...Man kan aldrig veta.
Jag har nog läst för många böcker och sett för många konstiga filmer...Jag litar inte på nån i det här sammanhanget. Det är säkert en konspiration av regeringen. EU eller nåt annat spännande. Möjligtvis en rymdvarelseinspiration. Invasion. Nu vet jag inte alls vad jag började prata om. Lost in translation. Over an out.


9 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Det där är också en av mina drömmar. Att vara helt lost och inte veta varken ut eller in. Lovar att det kommer att hända en vacker dag med tanke på att jag åker en hit en dit, ibland universitetet, ibland till jobb på olika skolor. Ett under att jag ännu inte åkt fel ;)

Duktiga Tjejen sa...

Fast lite skumt ändå om det plötsligt är tyst?? Why, liksom?

min tekopp sa...

Hi, hi du är för rolig du! Helt klart en konspiration av regeringen, helt klart!

Hoppas att din dag faller på plats till slut, ändå.

Kram

Marina sa...

Ja, vem vet...

Camilla sa...

Oj så förvirrat och hemskt. Hoppas att allt har ordnat upp sig under dagen.

Emma sa...

05:37! Inte ens min dotter är uppe så tidigt. Jag är förvånad av att staden vaknat upp redan då i vanliga fall -här hörs det knappt en bil innan 06. Riktigt livligt blir det först vid sjutiden.

Men, jag tror dig. Mycket möjligt dessutom att det är en konspiration av något slag.EU tror jag! Bäst att fly till Amerikat ;-)

Fru Fantomen sa...

Haha. Det är läskigt när man får en sån känsla. Senast jag fick den visade den sig vara befogad för jag hade stigit upp 4 på morgonen och börjat koka gröt och var helt övertygad om att klockan var halv 7 :P

Unknown sa...

Hoppas dagen blev som den skulle ändå.

Västgötskan sa...

Du kanske gick upp och skrev det här blogginlägget i sömnen....? ;-)


Hoppas du har sett några fler människor idag i alla fall! :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...