onsdag 30 maj 2012

Ibland vill man spy

Jag satt och pillade på uppsatsen hela kvällen igår. Liksom en del andra kvällar nyligen. Till slut kommer man till en punkt då man inte bryr sig längre. Man orkar helt enkelt inte se åt eländet en gång till för då är risken att man spyr. Till slut tänker man: jag skiter i om det finns en miljon jäkla stavfel, faktafel, fel, fel, fel...det får bära eller brista. Jag tänker INTE läsa skiten en gång till. Jag spyr. Den punkten hamnade jag på igår. Idag lämnas den in. På tisdag är det opponering och då får vi ta det som blir då. I don't care helt enkelt.

Nu är det bara min hemtenta kvar som ska vara inlämnad den 15 juni tydligen. Två veckor kvar på den. Lovely. Undrar vad den ska handla om? Har ingen aning. Men det blir nog bra det här.
Idag och resten av tiden fram till nästa fredag har jag utvecklingssamtal så det står härligan till. Sen lugnar det visst ned sig. Puh.
Trevlig torsdag!

9 kommentarer:

my sa...

haha, vad bra att det ska "lugna ner sig" för dig så småningom ;) Hoppas du hittar ut ur stressiga veckan under sommaren i alla fall.

Idag får jag i alla fall träffa min son, för vi är uppe och morgonmyser tillsammans. TJohoo för det. Då känns härdsmältan i hjärnan liiiite lÄttare att tampas med. :)

Ha en bra dag! Hoppas uppsatsen blir bra!

Katarina sa...

Jag förstår, ibland får man nog!

Kram

Saltistjejen sa...

Å jag känner igen det där så väl! Man kan bra inte göra mer när det känns så. Men ofta HAR man då redan gjort ett otroligt bra jobb!!! :-) Hoppas allt går bra nu!
Och vilka underbara nyheter också!
KRAM!!!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag vet exakt vad du menar. Och snart är det dags för mig att skriva terminens sista tenta...

Duktiga Tjejen sa...

Åh, men snart så är det över!! Du är så duktig som orkar både jobba, plugga och ta hand om söta N själv (för tillfället själv). Och inte nog med det - TRÄNA dessutom! CRED!

Inte samma grej, men lite så brukar jag känna för min bok. Har läst igenom den SÅ många gånger och det tar SÅ mycket tid och varje gång hittar jag nått nytt fel och ibland vill jag bara kasta den i väggen! Nu har jag som tur var 2-3v respit när två andra korrläser, innan den ska tillbaka till mig för samma process IGEN...

Monica sa...

Känner igen det där och det blir inte lättare att vara två som skrivit och det ska jämkas ihop språkligt, om det är så fortfarande som du skrev att ni var. Skönt, nu har du hivat iväg den och det blir säkert bra i slutändan, bara opponenten som ska peta i allt igen;-). Sen går luften ur en och man tänker, ja det var ju inte så farligt, till man andas in igen och ska lösa nästa projekt. Blir nog skönt att åka iväg sedan för er.

Anneli Stålberg sa...

Du verkar ha fullt upp just nu :) Lycka till!

Emmas Bokhylla sa...

Åh, den känslan är helt enkelt vidrig! Men jag är övertygad om att det gick bra!Lycka till på opponeringen!

Johanna sa...

Lycka till med allt, så skönt att vara KLAR!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...