fredag 22 juni 2012

Biblioteket

Idag tog vi oss ut. Faktiskt regnade det lite grann, men inte så farligt. Ganska skönt faktiskt. De har byggt ett nytt bibliotek i närheten som är hur fint som helst. Två våningar varav ena våningen är under jord nästan. Hela undervåningen är barnens tillhåll med små bord och stolar, en enorm matta att sitta på och läsa och massor med böcker. Jag menar massor! Dessutom har de roliga evenemang för barn. På måndag ska vi på läsestund och i juli är det pyjamasfest. Då får man komma i pyjamas och läsa sagor och pyssla. Jättekul!

Dessutom tog jag mig ut till parken på morgonen för en promenad efter träningen. Väldigt fuktigt, men mycket bättre än igår. Ikväll ska vi kika på True blood säsong 5...me like. Äntligen!

9 kommentarer:

Marina sa...

Härligt att vara framme och att allt gick bra!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, du gör att jag blir ännu mer sugen på att besöka staterna.
Vilket härligt bibliotek ni verkar ha.

Malin-Charlotta sa...

Åh sånt där bibliotek som det är på film...? :)

Duktiga Tjejen sa...

Kan du inte skriva ett inlägg om var i NYC ni bor, och hur? Vad gör din man? Är så nyfiken!

Ps. Bibliotek nära = super!

Västgötskan sa...

True blood... FUSK!!!!!! :-(

Jag kan offra ett likvärdigt bibliotek om jag får se säsongen nu... ;-)

Kram!

Monica sa...

Så skönt resan gick bra och att ni landat på samma ställe nu:-), ha det riktigt bra och hälsa coola lilltjejen:-)

Madeleine i USA sa...

Låter som en bra dag och bibliotek är ganska mysiga.

Kim M Kimselius sa...

Älskar bibliotek. Tänk att ha ett sådant fint bibliotek i närheten. Det är lyx!
Kram Kim

Jojjo sa...

Det där biblioteket låter ju helt underbart! Och NY med, för övrigt. Vilken stadsdel bor ni i?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...