onsdag 25 juli 2012

Lite besviken

Idag for vi till vårt favorthängställe i stan; South Street Seaport, som ligger bredvid Brooklyn Bridge vid East River. Det var två år sedn vi var där senast och herregud, vad det har förändrats! Till det sämre tyvärr. Jag och maken brukade åka dit för att få lite lugn och ro med vacker utsikt. Nu är det en helt annan sak. Massor med försäljnings"stationer" med diverse turistfällor, maskiner där man kan köpa det ena och det andra, TV-skärmar med reklam och massor med människor. Verkligen massor. Visserligen fanns det en del ställen som var lugnare, men de var få. Verkligen trist. Kanske senare i höst blir det lite lugnare. Jag antar att det bara är att vänja sig vid att bo i en turiststad!

Dessutom var min favoritaffär, Express, stängd till på söndag! Jag som skulle köpa nån topp, eftersom jag har lite brist på såna...Well, well. Jag hittade en annan affär och blev nöjd med tre inköp. Det är helt okej. Dessutom var det skönt att komma ut lite. Man får tänka på det positiva!


Utsikt från Seaport
Brooklyn Bridge

7 kommentarer:

Unknown sa...

Helt rätt...positivt ska man tänka. Ha en bra dag när du väl vaknar :-)

Anna Granström sa...

Aj aj aj då, men eftersom shoppen var stängd har ni en anledning att åka dit snaaaart igen...

Synd när saker förändras till det sämre :(

Monica sa...

Det är väl så på gott och ont att storstäder förändras hela tiden, man känner ju knappt igen Stockholm heller som försöker bli storstad;-)

Saltistjejen sa...

Ja jag är inte alls så förtjust i South Seaport nu. Alldeles för mycket turister och billigt krimskrams där tycker jag. Tidig vår och höst är bättre helt klart. MEN vad ni kan göra om ni kommer dit nästa gång är att ta taxibåten över till Brooklyn (går från South Sea port) och där gå runt i DUMBO! Så härligt! Karusellen där "Jane's Carousel" är helt magisk! och de finns fina lekplatser för N där också. Och bra restauranger och mysiga gallerier etc.
Kram!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Trist när saker förändras till det sämre. Hoppas ni kan hitta ett nytt favoritplace.
Kram.

Min plats i solen sa...

Det är tråkigt det där, när saker och ting förändras till det sämre. Speciellt om det var ett ställe som man tyckte väldigt mycket om tidigare.

Men jag är glad att ni tog er dit iallafall för jag njuter av dina fina bilder och tre nya toppar i en annan butik låter ju inte dumt det heller.

Stor kram till dig

Malin-Charlotta sa...

Man fattar ju inte riktigt att det är så mycket stora hus där hos dig, ser helt enormt ut. Vill verkligen åka dit i framtiden!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...