onsdag 22 augusti 2012

Ibland kommer manna från himlen

Eller en tidning i brevlådan när man som mest behöver den. Igår eftermiddag tog tidningarna slut. För er som kanske aldrig flyttat nån gång i era liv, kan jag berätta att tidningspapper är livsnödvändigt vid packning. Utan tidningspapper...ja, ni fattar. Glas. Porslin. Sköra saker av annat material. De kan man säga ajöken till utan tidningspapper.
Jag kände mig tvungen att idag gå ut och inhandla nån tidning alternativt hitta nån gratistidning eller råna biblioteket på deras prenumerationstidningar. Men så dimper lokaltidningen ned i brevlådan klockan 05 på morgonen. Helt gratis. Det är ju fantastiskt vilket sammanträffande!

Nåt som piggar upp:

8 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, alltid redo!
Sån tur du har, gratistidningar uppskattas alltid. Kanske extra mycket nu.

Amy sa...

Får ni inte reklam i brevlådan varje dag? På en vecka samlar jag tillräckligt med tidningar för en flytt, utan problem! ;-)

Jojjo sa...

Haha plötsligt händer det!

Västgötskan sa...

Hahahah! Göteborgs-humor...... ;-D

kram M

Anneli Stålberg sa...

Turgumma! : )

Stef sa...

Haha plötsligt händer det! :) Och Filippa Bark och Benjamin är klockrena! kramar

Anna Granström sa...

Jag brukar linda in allt i kläder och handdukar + lakan för att slippa använda tidningspapper...!

Katarina sa...

Papper kan bli hårdvara! Lycka till vännen! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...