fredag 23 november 2012

Har börjat fila på julen

Nu är det EN vecka kvar till första advent. EN vecka. Drygt fyra veckor kvar till jul typ. Eller nåt sånt. Jag har börjat kika runt lite på julsaker. Bland annat var jag ju till IKEA förra veckan och inhandlade en början till en adventsstake. Den ska fixas klart i veckan. Imorgon ska jag sticka till affären och inhandla en julkalender. Till dottern så klart. Det är en sån där presentkalender som man snickrar ihop själv.
Lite julpynt kan också hänga på. Men bara lite.
Kanske denna?

Jag vet inte vad som skulle få mig att köpa en sån. Mental sjukdom kanske? Alternativt pistolhot. Den kostar dessutom nätta 45 dollar att införskaffa.

Dessutom fyller ju dottern år om några veckor. Hon har redan deklarerat vilken sorts tårta hon vill ha. En med chokladsmak, men med grädde över. Det ska dessutom finnas alla regnbågens färger på så att alla gäster blir glada (alla har ju olika favoritfärg ju) och sist men icke minst ska den ha en prinsesskrona på med stjärnor.
Inte illa. Jag svettas redan när jag tänker på hur den tårtan ska bakas och trixas med. Kanske lejer nån att göra det om det inte blir alltför dyrt. Den där prinsesskronan...

5 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Hjälp, jag har glömt av adventskalendern! Vad bra att bli påmind. Gudars, vad ska jag fylla den med ...? Godis och pengar kanske? *Funderar febrilt*

ZtorZillen sa...

Hihi! Låter som en superfin tårta och vilken fin tanke att hon vill göra andra glada genom sin tårta!

Marina sa...

Lycka till med den tårtan! Det lät som en utmaning modell större...

Madeleine i USA sa...

Jag har jättesvårt att köpa julklappar och ännu svårare blir det att försöka hitta något att skicka till Ken i mellanösten.. :/

Hoppas tårtkalaset blir bra!

Malin-Charlotta sa...

Jag vill också ha jul!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...