tisdag 13 november 2012

Stolt mamma här

Visst får man ta och skryta lite så här en vanlig tisdag kväll (onsdag när ni förmodligen läser detta)? 
Vi var ju på utvecklingssamtal för dottern och det var två stolta föräldrar som gick ifrån det mötet kan jag tala om. Idel fina ord och beröm för lilla N (som ju faktiskt är ganska stor nu). Hon lyssnar, koncentrerar sig, räcker upp handen och ställer massor med frågor. N skriver och ritar med mycket detaljer och hon har ett matematiskt sinne. Hon kan räkna till hundra, känner igen alla siffror, kan mönster, geometriska former och kan räkna enkla tal utan att använda fingrarna. Jojomensan. Det har hon inte efter mig direkt, snarar pappa sin. Jag valde helt rätt make med andra ord. Mitt språksinne och pappas mattesinne. Inte så pjåkigt.
Hon är social, är vänlig och artig. Det ser bra ut för framtiden det här. Nu gäller det att "keep up the good work", så att säga.
Jag ville som sagt bara skryta lite så här mitt i veckan. Nu är jag klar! Ge mig lite skryt tillbaka!

Walk down memory lane:
Från denna lilla ärta


Till denna stora tjej!!

10 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Så roligt! Och visst ska du skryta!!!! När ska man annars göra det?!?!? ;-)
Vad skönt med ett sådant utvecklingssamtal. Särskilt efter att ni ganska nyligen flyttat hit så det har ju varit en rätt stor omställning för N också. Även om hon hade språket via den matematiska fadern. Men ändå. Det är en enorm omställning hon gått igenom.
Vi var också på utvecklingssamtal nyligen. Och fick höra väldigt mycket bra och tänkvärt också om E. Det känns verkligen som om lärarna här observerar barnen och deras personlighet mycket tycker jag.
Kram!!

iaz sa...

Fina N. Va duktig hon är :-) Härligt att hon är framåt i skolan. :-) Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Du gör helt rätt i att skryta. Så roligt att höra.

my sa...

Underbart! Vilket bra jobb som föräldrar ni har gjort, och vad bra lilla N är som sprider glädje runt sig. Självklart ska man skryta då!!!

Camilla sa...

Klart att du får skryta och självklart ska du vara stolt :)

Visst är det bra när barnen plockar de bästa generna från båda föräldrarna. Mina barn har tagit mitt sinne för matte och pappas språksinne och det har gett perfekta barn (Helt opartiskt! ;) )

Monica sa...

Fina kort och hälsa duktiga tjejen som blivit stor skolflicka redan:-)

dorro sa...

Vilken fantastisk tjej! Klart du ska skryta hur mycket som helst. Jag skryter jämt om mina barn. Det måste man!

Jojjo sa...

Så härligt, jag förstår att du är stolt!

Anna Granström sa...

Hon är fantastiskt söt och verkat så duktig!! Förstår att du är stolt <3

Malin-Charlotta sa...

Underbar liten tös! Kan inte bli annat med du som mamma!!! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...